Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FMCG Opleidingen analyseert Nielsen-cijfers:

"Na 13 jaren van groei marktaandeel Lidl in Nederland gedaald"

Gisteren publiceerden we door Nielsen gepubliceerde marktaandelen van de Nederlandse supermarkten over 2019. Edwin Vels en Gert Bloemendal van FMCG Opleidingen hebben de meest opvallende zaken hebben we op een rij gezet.

"Na maar liefst 13 opeenvolgende jaren van groei is het marktaandeel van Lidl tot stilstand gekomen en zelfs gedaald ten opzicht van vorig jaar. Dit ondanks een groei van 8 winkels oftewel 1,9% uitbreiding", analyseren de retaildeskundigen.

"Jumbo groeit stevig door in marktaandeel en in aantal winkels vanwege overname en ombouw van een zeer groot aantal Emté-winkels en de Agrimarkt-vestigingen. Ook Coop profiteert van de overname van vele Emté-winkels", zo concluderen Edwin en Gert. Op de website van FMCG Opleidingen is de Excel-sheet te downloaden met daarin de cijfers van de gepubliceerde marktaandelen in Nederland van 2006 t/m 2019. 

Voor meer informatie:
Gert Bloemendal /Edwin Vels 
FMCG Opleidingen
info@fmcgopleidingen.nl 

 

Publicatiedatum: