Mission Indisposable bespaart 16.700.000 wegwerpverpakkingen

Het plasticprobleem wordt ieder jaar groter. Tegelijkertijd neemt de productie van plastic alleen maar toe. Dat heeft ernstige gevolgen voor de natuur en het milieu. Daarom heeft Retulp in 2019 Mission Indisposable in het leven geroepen met het doel om voor 2020 niet alleen 20 miljoen wegwerpproducten te vermijden, maar ook 20 miljoen liter schoon drinkwater te doneren aan mensen in ontwikkelingslanden.

Met Mission Indisposable 2020 heeft Retulp bijgedragen aan de vermindering van wegwerpplastic. Dit heeft Retulp bedrijf gedaan door alternatieven aan te bieden voor single-use plastic flesjes en bekertjes. Wie regelmatig een herbruikbare fles gebruikt, bespaart jaarlijks tientallen disposables. Daarnaast wordt er voor elke verkochte fles 1000 keer de inhoud aan liter schoon drinkwater gedoneerd via Stichting Made Blue. Op deze manier heeft Retulp voor 2020 16.700.000 disposables voorkomen en 32.125.000 liter schoon drinkwater gedoneerd.

Waarom Mission Indisposable?
Retulp heeft het doel om onnodig plastic te vermijden. Per minuut belandt er ongeveer een vuilniswagen vol plastic in de oceanen. Dit plastic is afkomstig van de mens via straten, sloten, rivieren en de zee. "Om plasticvervuiling in de natuur tegen te gaan is voorkomen beter dan recyclen. Momenteel wordt namelijk zo'n 50% van het plastic direct na gebruik weggegooid. Dit plastic wordt maar voor een klein deel gerecycled" aldus Richard, founder van Retulp.

50.000 plastic wegwerpflesjes
Ondanks de vele alternatieven die al aangeboden worden tegen wegwerpplastics, worden er per dag in Nederland nog zo'n 50.000 plastic flesjes weggegooid. Met de Mission Indisposable 2020 wil Retulp bijdragen aan het tegengaan van deze wegwerpplastics. "We moeten af van het gemak van de single-use flesjes en naar het gebruik van de stijlvolle herbruikbare fles. Die boodschap willen we verspreiden."

Over Retulp
Mission Indisposable 2020 is een initiatief van Apeldoorns bedrijf Retulp, in samenwerking met verschillende partners en ambassadeurs. Retulp wil ervoor zorgen dat het plastic afval in de natuur en onze oceanen sterk vermindert. Dit doen zij door bewustwording te creëren en hergebruik te stimuleren door de verkoop van hun producten, die onder andere te koop zijn bij Bol.com, Fonq, WAAR en Simon Lévelt.

Nieuw jaar nieuwe doelen
Een nieuw jaar betekent nieuwe doelen voor Retulp. Ondanks dat het doel om de disposables te voorkomen niet behaald is, heeft de startup bijna de helft meer water kunnen doneren. Daarom hebben ze het doel voor 2020 opnieuw gesteld: samen met 20 bedrijven 20 miljoen plastic wegwerpflesjes vermijden en 20 miljoen liter drinkwater doneren aan mensen die het nodig hebben.
Voor ieder verkocht item wordt, in samenwerking met stichting Made Blue, schoon drinkwater in derdewereldlanden gedoneerd. Retulp is partner van MVO Nederland.

Voor meer informatie: www.retulp.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven