Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologische kazen moeten Sodiaal marktleider maken

Beschermde kaassoorten, biologische kazen en mozzarella staan centraal in de strategieën van de Franse coöperatieve zuivelbedrijven. De grootste 2, Sodiaal en Eurial, richten de komende jaren hun pijlen op de afzet van deze producten, al dan niet in nauwe samenwerking met buitenlandse partners.

Zo wil Sodiaal de belangrijkste producent van kazen met een beschermde oorsprongsbenaming worden, zowel in het zelfbedieningskanaal als in het segment voorverpakte kazen. Uiteindelijk doel is het marktleiderschap bij kazen met een beschermde status in Duitsland, België, Italië en Spanje. In Frankrijk is Sodiaal al marktleider met dergelijke kazen. Het bedrijf wil het assortiment uitbreiden met biologische kazen en gemaksproducten. Dochterbedrijf Entremont lanceerde vorig jaar een biologische Emmentaler, gemaakt van biologische rauwe melk en op traditionele wijze gerijpt. Entremont moet in 2025 in eigen land minstens 10% van de markt in handen hebben.

Bron: ZuivelZicht via AgriHolland

Publicatiedatum: