Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
‘Bio lekker voor je’ organiseert De Overstapweken vanaf 6 januari

"Januari is het moment om over te stappen naar biologisch"

Op 6 januari starten De Overstapweken. Tijdens deze weken worden consumenten via acties overtuigd om over te stappen op biologisch. Deze campagne is voor de hele biologische sector en loopt van 6 januari tot 26 januari.

De boodschap is simpel: 'Stap over op biologisch'. De campagne biedt verdiepende informatie over de bijdrage die consumenten leveren door biologische voeding te kiezen. Door deze keuze doen consumenten niet alleen iets goeds voor zichzelf, maar ook voor de wereld. Biologisch voedsel wordt immers in samenwerking met de natuur geproduceerd. Van 6 tot en met 26 januari staan daarom de vele voordelen van biologische producten in de spotlights. 

Groene voornemens
Joyce van de Bos (Manager Marketing & Communicatie, Bionext): ''Wij hopen dat we met de Overstapweken zo veel mogelijk mensen kunnen overtuigen om in het nieuwe jaar zo vaak mogelijk voor biologisch te kiezen. Het past perfect bij iedereen die duurzame en groene voornemens heeft. Januari is daarom het moment om over te stappen naar biologisch''.  

Posters en verhalen
De campagne bestaat uit een outdoor-campagne met posters in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Ook is er een serie van ludieke video’s ontwikkeld voor social media. Bovendien haken verschillende biologische speciaalzaken aan met acties en aanbiedingen om het ‘overstappen’ zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Daarnaast verschijnen in verschillende (online) magazines de verhalen van mensen die zijn overgestapt op biologische voeding. 

Zoals moeder Paula: ''Een van de belangrijkste redenen is dat ik mijn kinderen wil meegeven dat we verantwoordelijk zijn voor de planeet en hoe we daarmee omgaan. Het gaat niet zo goed met de aarde, dus daar moeten we met z’n allen goed voor zorgen. Als je kunt kiezen voor biologisch eten en daarmee kunt bijdragen aan duurzaamheid, dan moet je dat doen, vind ik.''

Producten centraal
De producten die centraal staan tijdens De Overstapweken gebruiken de meeste Nederlanders bijna dagelijks. In week 1 zijn dat melk, eieren, fruitbeleg en aardappelen. In week 2 kaas en brood. In week 3 zijn honing en havervlokken. Van al deze producten laat de campagne de voordelen zien van biologische landbouw en productie. De campagne bestaat uit verschillende ‘lagen’: van luchtig posters tot inhoudelijke achtergrond verhalen. Samen laten deze middelen zien hoe leuk en makkelijk het is om dagelijks een verschil te maken.

De Overstapweken zijn onderdeel van de ‘Bio lekker voor je’-campagne van Bionext. Leden van BioNederland en de Biowinkelvereniging hebben alle informatie over de campagne en een Toolkit met materiaal ontvangen via Bionext. Het staat alle biologische bedrijven vrij om aan te haken op De Overstapweken. Geïnteresseerden kunnen hier de opties voor lidmaatschap bekijken of contact opnemen via info@bionext.nl.  

Voor meer informatie: www.bionext.nl 

Publicatiedatum: