Stijn Markusse, Boerschappen, blikt terug en vooruit

"2019 was een ruige rit"

De jaarwisseling is een mooi moment om even terug te blikken op het werk dat je in het afgelopen jaar hebt verricht. Dat doet ook Stijn Markusse, eigenaar van Boerschappen in dit artikel. "2019 was een ruige rit. We zoefden het jaar in met veel lopende projecten en zoals jullie van ons weten, bedenken we nog weleens wat nieuws in de tussentijd. Onze Boerschappen app zou in april af zijn, maar dat duurde iets langer. En meteen wel leuk om te vertellen dat deze nu wel zo goed als af is."

"We hebben in 2019 ook veel stappen gezet met onze groothandel en ons zakelijke klantenbestand groeide hard. We maakten nieuwe assortimenten, producten en er sloten tientallen boeren aan die inmiddels leveren. In juli besloten we om landelijk te gaan leveren en in oktober zijn we gestart. Dat ging goed, maar ook leverde het veel kopzorgen op. Zowel bij ons, als bij onze klanten want vlekkeloos gaat dit nooit. We zijn blij dat onze klanten begrip hadden voor onze foutjes en de klanten die dit begrip niet hadden, begrijpen we ook."

"Maar het leukste waren toch wel de reddingsacties van de appels en peren. Onze filmpjes werden meer dan 4 miljoen keer bekeken en we zaten zelfs in Koffietijd! Meer dan 125.000 kilo groenten, fruit en vlees kregen een goede bestemming met onze Toffe Perenactie, Niet Uitgeperste appelsapactie en de recente Hertenactie. Wat worden wij blij om samen met jullie dit soort acties tot een succes te maken."

Stijn blikt ook vast vooruit naar 2020 en hij meldt dat er leuke ontwikkelingen op stapel staan. "Waar we in 2013 nog 2 roependen in de woestijn waren, is in 2019 de mening gemeengoed geworden. Het systeem is stuk en moet niet gerepareerd worden, maar vervangen. En onze droom is dat wij daar aan bij gaan dragen. De huidige boerencrisis staat niet op zichzelf en ook consumenten zien dat ze kunnen bijdragen door andere keuzes dan de supermarkt te maken. Alle seinen staan op groen voor verandering."

"Dit betekent dan ook dat we in 2019 hard hebben gewerkt aan hoe we dit gaan doen, met wie we dit gaan doen en wat we dan precies gaan doen. Dit heeft geresulteerd in een ruim 100-pagina’s tellend Plan de Campagne, die ruim 1000 dagen vooruit kijkt en een grote impact gaat hebben op ons bedrijf. En nee, dat betekent geen schaalvergroting. Dat betekent vergroting van schaalverkleining. Het betekent dat we jullie in kwartaal 1 groot nieuws gaan brengen. En daar kijken we erg naar uit."

Klik hier om verder te lezen.

Voor meer informatie: www.boerschappen.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven