Skikleding van sojabonen is de nieuwe plantaardige trend van 2020

Het is het seizoen voor wintervakanties in de sneeuw. Uit onderzoek van Club Med blijkt dat duurzaam, plantaardig materiaal de nieuwste trend van 2020 in de skiwereld zal zijn.

Het onderzoek werd uitgevoerd omdat de vraag naar plantaardige voeding elk jaar toeneemt, met wekelijks steeds meer consumenten die vegetariër of veganist besluiten te worden. In Europa was een stijging van 39% in plantaardige voeding te zien en in de VS kochten Amerikanen tussen januari en mei van dit jaar 228 miljoen plantaardige hamburgers.

Geen wonder dat de skisector dit voorbeeld volgt, met de wintervakantieaanbieder Club Med, die verklaart dat mensen meer uit hun kleding willen halen en de nadruk leggen op "ethisch verantwoorde skimode".

Volgens voorspellingen zal skikleding in toenemende mate worden gemaakt van synthetische en plantaardige stoffen die gemaakt zijn van sojabonen en hennep. Dit is te danken aan het feit dat 75% van de consumenten zich milieuvriendelijker opstelt om de klimaatverandering te voorkomen en dat meer dan een derde van de online shoppers bewuster aankopen doet.

Naar verwachting zal de markt worden gedomineerd door plantaardige ski jacks en boa laarzen van nepleer. De jassen zullen mooi en comfortabel zijn, maar diervriendelijk, en de laarzen zullen niet langer worden gemaakt van leer. In plaats daarvan zullen veganistische alternatieven worden aangeboden en zullen 100% GOTS (global organic textile standard) gecertificeerde biologische wollen handschoenen en hoeden populair zijn.

Dezelfde studie voorspelt dat de skikleding ook vanuit technologisch oogpunt zal worden vernieuwd. We zullen de komst van Bluetooth-handschoenen, Ultra HD Smart camera's en ijswerende sneeuwschoenen zien om de prestaties in 2020 te verbeteren. Over het geheel genomen zijn skiërs nu op zoek naar betere prestaties, verbeterde veiligheid en een duurzaamheidselement in de producten die ze kopen.

Estelle Giraudeau, Managing Director UK & Northern Europe bij Club Med: "Dit is een opwindende tijd voor de skimode. In de loop van de afgelopen decennia hebben we kledingmerken spannende nieuwe producten zien ontwikkelen en met de snelle technologische vooruitgang verwachten we nog veel meer verbeteringen."

Bron: euronews.com  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven