Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jelle Schmidt (JetDrinks) merkt dat verkoop traditionele dranken terugloopt

"Ginger beer is een doorslaand succes in Nederland"

Tholen - Bij JetDrinks merken ze al een aantal jaar dat de vraag naar biologisch in de horeca toeneemt. Hier speelt het in Weesp gevestigde bedrijf dan ook op in met haar assortiment. Regelmatig worden nieuwe merken toegevoegd en JetDrinks kijkt hierbij ook naar de trends op de markt, meent Jelle Schmidt: "We zien verschillende trends. Zo is ginger beer echt een doorslaand succes in Nederland. Een beetje hip horecabedrijf heeft inmiddels een ginger beer op de kaart staan. Wij proberen ook op dit vlak iets bijzonders aan te bieden. Van het merk Luscombe hebben wij bijvoorbeeld drie varianten biologische ginger beers: cool, hot en passionate. Dat zijn fantastische dranken."

De ginger beers van Luscombe: cool, passionate en hot.

Jelle geeft aan dat ook de populariteit van drankjes met matcha, tumeric en dergelijke toeneemt, met name bij de meer 'urban' horecagelegenheden. "We merken dat de verkoop van de meer traditionele dranken terugloopt en tegelijkertijd zien we een enorme uitbreiding in assortimenten met kwaliteitsproducten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan plantaardige melkproducten of seizoensproducten. Een deel van onze klanten bepaalt per seizoen welke smaken ze op de kaart zetten. Deze variatie maakt het echt steeds leuker."

Dmitri Peters van JetDrinks gaf vorig jaar in dit interview met Biojournaal al aan dat steeds meer horeca-ondernemers kiezen voor biologisch omdat ze zich hiermee kunnen onderscheiden. Deze ontwikkeling zet onverminderd voort volgens Jelle: "Zowel ondernemers als consumenten zijn bereid om meer te betalen voor kwaliteit. Een prijsverschil van 25 cent tussen een reguliere en biologische appelsap is bijvoorbeeld vaak geen probleem meer."

Koffie met matcha en tumeric.

Voor meer informatie:

Jelle Schmidt
JetDrinks
Rijnkade 16
1382 GS Weesp
0294 255853
jelle@jetdrinks.nl  
www.jetdrinks.nl