Deense Netto breidt bio-aanbod in Duitsland uit

'Go Öko', zo heten de bio-producten die de Deense levensmiddelendiscounter Netto in haar circa 350 filialen in het noorden van Duitsland aanbiedt. Het assortiment van het EU-gecertificeerde biologische eigen merk moet continu uitgebreid worden.

'Go Öko' omvat een productpalet uit categorieën zoals groenten, fruit, zuivelproducten, sappen, limonades, wijnen en conserven en wordt volgens het bedrijf "als centraal bestanddeel en één van de belangrijkste zuilen van Netto's bedrijfsstrategie continue uitgebreid."

Vijftig producten in het vaste assortiment en biologische actieproducten 
Na de start van 'Go Öko' in januari 2019 met dertig producten zijn er inmiddels meer dan vijftig producten in het vaste assortiment te vinden. Zo biedt Netto onder het eigen merk voor het ontbijt onder meer muesli, jam en havermout aan. Het vaste assortiment wordt voortdurend aangevuld met de meest uiteenlopende actieproducten van het biologische eigen merk. Onder het eigen merk worden ook producten van 'grotendeels' lokale leveranciers zoals de Darguner Brauerei uit Mecklenburg-Vorpommern of het Spreewaldhof uit Brandenburg aangeboden.

'Go Öko' past bij 'Öko statt Ego'
Als men kijkt naar marketing en reclame wordt de 'belangrijke zuil binnen de bedrijfsstrategie' erg stiefmoederlijk behandeld: in ieder geval in de actuele aanbiedingsfolder (28-10 tot 2-11-2019) worden geen bio-producten gepromoot. De natuurvoedingshandel zou bij de promotie echter een belangrijke rol over kunnen nemen. Want de eigen merknaam 'Go Öko' past alsof hij erop uitgezocht is bij de campagne 'Öko statt Ego' (Eco in plaats van ego) van de Duitse natuurvoedingshandel. Als deze marketingactie van de vakhandel succesvol wordt en ook klanten van andere distributiekanalen bereikt, zou Netto daar in bijzondere mate van kunnen profiteren.

Over de Deense Netto
Netto, niet te verwarren met de Duitse Netto Marken-Discount, is een dochter van de Deense Salling Group die uit meerdere levensmiddelketens bestaat en naast in Denemarken ook in Duitsland, Zweden en Polen actief is. De Deense Netto is te herkennen aan een logo met een zwarte hond met een winkelmandje.

De discounter is momenteel met meer dan 345 filialen en 5.800 medewerkers in Mecklenburg-Vorpommern, Brandenburg, Berlijn, Sachsen-Anhalt, Sachsen, Schleswig-Holstein, Niedersachsen en Hamburg vertegenwoordigd.

Bron: Biomarkt


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven