‘Eat Clean’ campagne van Smaakt afgetrapt met flashmob op Stationsplein Utrecht

Jim Bakkum gaat naakt voor Smaakt

Met de back-up van tientallen flashmobbers heeft Jim Bakkum op dinsdag 29 oktober om 12:00 uur de nieuwe landelijke ‘Eat Clean’ campagne van Smaakt gelanceerd. De flashmob werd georganiseerd op het Stationsplein in Utrecht. Vanaf dit moment zal het campagnebeeld, waarop Bakkum uit de kleren gaat, ook te spotten zijn in het straatbeeld en op online kanalen.

Smaakt Eat Clean campagne
De ‘Eat Clean’ campagne van Smaakt promoot ‘naakte’ voeding. Oftewel: biologische voeding, vrij van kunstmest, diergeneesmiddelen, hormonen, chemische kleur-, geur- en smaakstoffen, GMO’s (genetisch gemodificeerde organismen) en chemische bestrijdingsmiddelen. “Chemische toevoegingen die je niet in je lijf wilt hebben en dus ook zeker niet in je voeding”, vertelt Maarten de Leng, directeur Marketing & Sustainability bij de Smaakspecialist. Om deze boodschap te verduidelijken, trekt Smaakt ambassadeur Jim Bakkum op het campagnebeeld een shirt uit met de tekst ‘toxic’ erop.


  
Smaakt X Jim Bakkum
Met intrede van deze campagne wordt ook Jim Bakkum gepresenteerd als nieuwe ambassadeur van Smaakt. “We zien enerzijds een match met Jim omdat hij affiniteit heeft met goede, gezonde voeding en anderzijds omdat hij een echte familieman is. Het draait bij biologische voeding namelijk niet alleen op de impact van voeding op je lijf, maar ook om duurzaamheid en de wereld die we achter laten voor volgende generaties”, legt Kim Waninge uit, Brand Manager van Smaakt bij de Smaakspecialist.

Jim Bakkum: “Ik vind het echt enorm tof om samen te werken met een merk dat nog niet heel veel bekendheid heeft, maar waarvan stiekem bijna iedereen wel een product in zijn keukenkastje heeft staan. Daarnaast vind ik het mooi waar het merk voor staat. Bewust eten. We zijn echt niet allemaal heilig en ik hou ook van een patatje op z’n tijd, maar in het dagelijks leven is het gewoon goed om bewust na te denken over wat je naar binnen werkt. Met Smaakt weet je dat daar over na is gedacht en dat het goed zit.”

Over Smaakt en de Smaakspecialist
Smaakt is één van de merken van de Smaakspecialist, een Certified B Corporation. De Smaakspecialist ontwikkelt, produceert en distribueert duurzame levensmiddelen. Het assortiment van Smaakt is verkrijgbaar in supermarkten in binnen- en buitenland en is herkenbaar aan de groen met zwarte verpakkingen. De producten zijn vrij van toegevoegde geraffineerde suikers en meer dan 90% is plantaardig. Er zijn ruim 300 verschillende producten waarbij de focus ligt op producten voor de voorraadkast, zoals ontbijtgranen, melen, peulvruchten, noten en zaden. Daarnaast is er onlangs een vegan verslijn van Smaakt op de markt gekomen met versmaaltijden en vegan vervangers voor kaas een vleeswaren.   

De flashmob is een samenwerking met restaurant Vapiano (Stationsplein 4 in Utrecht), MBition, STUdance, Utrecht Dance Center (choreografie) en wordt gefilmd door GIG Creative Film Production.

Klik hier voor meer informatie over de campagne. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven