Purina schudt de markt voor biologisch dierenvoer flink op

Enkele maanden geleden is er nieuw soort biologisch dierenvoer op de markt gebracht. Tot op dat moment hielden alleen pionier MDD Cora, Intermarché, Carrefour en enkele bescheiden gespecialiseerde merken als Edgard Cooper, Nestor en Dano zich met biologisch dierenvoer bezig.

Alles veranderde echter met de komst van biologisch dierenvoer van Purina, marktleider op het gebied van dierenvoer. De nieuwe producten van Purina zouden kunnen bijdragen aan de verhoging van de omzet van biologisch dierenvoer, die momenteel slechts € 7 miljoen bedraagt.

De fabrikant, die zich in ieder geval voorlopig zal richten op honden, vertrouwt logischerwijs op Purina’s Beyond. Onder de naam Beyond was Purina in 2017 de eerste die natuurlijke (biologische) hondensnoepjes op de markt bracht.

Het nieuwe biologische assortiment bestaat uit snoepjes op basis van twee recepten (vis of kip met rijst) in zakken van 800 gram. Aangezien de prijs per kilo hoger is dan € 8, hebben de snoepjes een hoge sleutelwaardering. De prijs voor biologische hondensnoepjes is twee keer zo hoog als die voor de klassieke Beyond-hondensnoepjes en zeven keer zoveel als die voor de Friskies-hondensnoepjes. 

Wat betreft het aanbod aan biologisch dierenvoer, kan Purina’s Beyond voortaan in één adem genoemd worden met Edgard Cooper, Nestor en Dano. De zichtbaarheid van biologisch dierenvoer is de afgelopen maanden dan ook aanzienlijk toegenomen.

Bron: Linéaires


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven