Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wie is Conny Concern?

Volgens Kees Klomp sluit het bericht van RTL Nieuws, over het feit dat veel vrouwen zorgen voor de opmars van vleesvervangers, naadloos aan bij een belangrijk inzicht dat Volkert Engelsman van Eosta BV/Nature & More afgelopen maandag deelde tijdens zijn THRIVE Institute Purpose Avondcollege.

Hij zegt: "Volkert opperde de misvatting dat de consumptie van maatschappelijk betekenisvolle voedingsproducten - biologisch, vega(n), kringloop, eerlijk, lokaal, herbruikbaar - primair ‘n prijsgedreven aangelegenheid is. Het succes van deze producten (of het uitblijven daarvan) wordt altijd toegeschreven aan prijs. Maatschappelijk betekenisvolle producten zijn (veel) duurder dan gemiddeld en dús afhankelijk van de bereidwilligheid van mensen die deze hogere prijs kúnnen betalen. De financiële elite. De praktijk is volgens Volkert echter dat de producten vooral gekocht worden door mensen die ze wíllen betalen, door mensen die de bewuste keuze maken om hier geld aan uit te geven ten koste van andere kostenposten. Hij noemt dit de bewustzijnselite. Of nog specifieker: hij noemde haar Conny Concern. Een bewuste, betrokken vrouw die niét beschikt over een grote portemonnee, maar die zich wél zorgen maakt over de wereld, die bereid is dit te vertalen in consumptiegedrag en haar gezin daarin meeneemt!"

Lees hier het bericht van RTL Nieuws

Bron: Linkedin

Publicatiedatum: