Carrefour Brasil mikt op verdubbeling bio-omzet tegen 2020

Carrefour Brasil wil de omzet van biologische producten in zijn winkels tegen 2020 verdubbelen. Hiervoor is de retailer een samenwerking aangegaan met lokale leveranciers. Dit om meer betaalbare producten toe te kunnen voegen aan het private label bio-assortiment. Carrefour Brasil voorspelt dat de omzet van bio-producten tegen 2020 ongeveer 116 miljoen euro zal bedragen, goed voor 20% van de totale omzet.

Volgens gegeven van Carrefour is in 49 van de 100 hypermarkten van het bedrijf in Brazilië een afdeling gewijd aan gezonde producten. De hogere prijs voor bio-producten blijft echter een hindernis vormen voor een toenemende omzet in de categorie. Momenteel zijn biologische producten 25% duurder dan gewone voedingsmiddelen en het doel van de retailer is om deze kloof te verkleinen tot 15%.

De verlaging van de prijzen heeft volgens Carrefour geen invloed op de winstmarge van het bedrijf vanwege een toename van de omzet.
Carrefour verkoopt ongeveer 650 verschillende biologische producten in Brazilië, afkomstig van diverse producenten.

Bron: European Supermarket Magazine


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven