van TON maakt bio-producten beter herkenbaar en wil assortiment uitbreiden

"Dezelfde recepturen in een nieuw jasje"

Tholen - De merknaam 'van TON' is een nieuwkomer in de branche. De producten zijn echter alom bekend. 'van TON' is namelijk terug te vinden op de potjes met sauzen die door TonS Mosterd en Heerlijkheden geproduceerd worden. In maart 2018 heeft oprichter Ton Schröer het stokje overgedragen aan Arthus de Bousies en sindsdien is er het nodige veranderd, maar ook is er veel bij het oude gebleven. Want bij de transitie stond één ding voorop: behoud van kwaliteit en identiteit. Sanne van Run vertelt in dit artikel meer over de nieuwe productuitstraling en de aangescherpte koers.

Sanne: "We hebben het afgelopen jaar gekeken naar het assortiment, de huidige positie in de markt en de merkuitstraling. Per 1 mei 2019 zijn we gestart met het uitleveren van onze producten in een nieuw jasje. Omdat Ton zo kenmerkend is voor het merk en de producten, hadden we al snel bedacht dat er een merktekening moest komen met Ton. En ik vind het belangrijk om te benadrukken dat we niks veranderd hebben aan de recepturen. Deze zijn decennia geleden bedacht en van generatie op generatie doorgegeven. Ton is hiermee zijn mosterdmakerij gestart en hij heeft in de loop van de jaren nog veel nieuwe recepten bedacht, ontwikkeld en geproduceerd. De ingrediënten maken de smaak van de producten zo uniek."

'van TON' staat voor eerlijke smaken en pure ingrediënten, zo geeft ze aan. "Onze producten bevatten geen E'tjes, kleur, geur- of smaakstoffen. Voor ons is er geen alternatief voor echt en vers." In de productielocatie in Zierikzee worden zowel biologische als niet-biologische producten geproduceerd. "Het gehele assortiment heeft een eenduidige uitstraling gekregen en de biologische producten van TON zijn duidelijk herkenbaar aan de groene band op het etiket. We hebben na de overname allereerst flink in het productaanbod gesneden. Het assortiment van 'van TON' bestaat momenteel voor 30% uit biologische producten. En het is zeer waarschijnlijk dat we in de komende jaren ons biologische assortiment verder uit gaan breiden. Het liefst willen we naar een 40/60 of zelfs 45/55 verhouding toe."

De samenwerking met het Belgische sauzenmerk van Arthus, Natura, gebeurt volgens Sanne met name achter de schermen. "Het zijn en blijven aan de voorkant twee verschillende merken met verschillende producten en recepturen. Wel worden er samengewerkt op het gebied van recepten en productontwikkeling. Als voorbeeld: niet-biologische producten van Natura worden in Zierikzee omgezet naar biologisch. En zo gaat Natura nu met biologische producten de markt op in België."

De hardlopers in het biologische aanbod van 'van TON' zijn volgens Sanne de mosterd en dressings. "In de mayonaises valt er nog veel terrein te winnen." Ze vertelt dat ze trots zijn op de huidige situatie: "Het merk staat en we richten onze blik nu echt naar de toekomst."

Voor meer informatie:

Sanne van Run
van TON
Deltastraat 6
4301 RC Zierikzee
0111 450870
marketing@van-ton.nl 
www.van-ton.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven