Ausnutria, producent Neolac bio-kindervoeding:

Omzetstijging van 22% en uitbreiding productielocatie Heerenveen

De omzet van zuivelverwerker Ausnutria is in de eerste helft van 2019 met 22% gestegen naar 403,3 miljoen euro. De stijgende verkoop van de eigen merken baby- en kindervoeding op basis van zowel koe- als geitenmelk draagt in belangrijke mate bij aan deze groei. De nettowinst uit operationele activiteiten is met 63,8% gestegen naar 55,7 miljoen euro. 

De wereldwijde vraag naar Kabrita kindervoeding op basis van geitenmelk blijft groeien. De verkoop van deze geitenmelkproducten is in het eerste halfjaar van 2019 met 45,3% gestegen naar 169 miljoen euro, vergeleken met het eerste halfjaar van 2018. In China is het marktaandeel van Ausnutria binnen het segment geitenmelkflesvoeding gestegen naar 64%. Ook de verkoop van haar eigen merken kindervoeding op basis van koemelk resulteerde in een groei van 20,7% naar 180,7 miljoen euro.

Nieuwe afzetpartners
Voor de verkoop van haar Nederlandse merken Kabrita flesvoeding op basis van geitenmelk en Neolac biologische kindervoeding op basis van koemelk werkt Ausnutria wereldwijd samen met lokale verkoopkantoren en distributeurs, die in nauwe samenwerking met het Nederlandse hoofdkantoor verantwoordelijk zijn voor de verkoop van deze merken in hun markt. In de eerste helft van 2019 breidde Ausnutria dit netwerk uit met nieuwe afzetpartners in Zuid-Korea en Thailand. Ausnutria heeft lokale verkoopkantoren in Brazilië, de Verenigde Staten, Rusland, het Midden-Oosten, Europa en China. Begin dit jaar startte Ausnutria een nieuw verkoopkantoor in Mexico.

Verschuiving in productportfolio
De verschuiving van het productportfolio naar eigen merken baby- en kindervoeding zet ook in 2019 door. Ausnutria heeft ervoor gekozen om meer van de productiecapaciteit in te zetten voor de productie van de eigen merken flesvoeding. De afname in verkoop van private label producten voor andere wereldwijde klanten in het eerste halfjaar van 2019 is het gevolg van een heroriëntatie. Custom made private label producten blijven een speerpunt van het beleid van de organisatie.

Uitbreiden in Heerenveen
Ook is Ausnutria bezig met investeringen in de productielocaties in Ommen, Kampen, Leeuwarden en Heerenveen om ook in de toekomst aan de groeiende vraag en eisen vanuit de internationale markt te kunnen blijven voldoen. De productielocatie in Heerenveen zal bovendien worden uitgebreid. Ausnutria verwacht hier in oktober 2019 meer nieuws over te kunnen delen. 

Bron: Ausnutria via Food Holland


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven