Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mede-oprichter en fans van Honest bezoeken bio-citroentelers

"Het voelt lekker als je meer weet over de herkomst van producten"

Honest is graag open over de ingrediënten. Op de website van Coco-Cola Nederland is daarom een verhaal gepubliceerd naar aanleiding van een bezoek van een groep fans en Seth Goldman (mede-oprichter van het merk) aan twee Spaanse bio-telers: 

Heb je ooit wel eens nagedacht over de ingrediënten die je proeft tijdens het drinken van Honest? Daar zijn we graag open en ‘honest’ over, dus daarom gingen we met een groep fans en Seth Goldman, mede-oprichter van ons merk, langs twee biologische telers in het Spaanse Murcia. Daar vonden we tussen alle citroenen, insecten en vogels nog plek om verslag te doen van deze inspirerende reis.

Het voelt lekker als je meer weet over de herkomst van producten. Daarom zijn we eerlijk over waar onze natuurlijke ingrediënten vandaan komen en dat doen we door te vertellen wie er achter deze parels zitten. Als we het hebben over onze citroenen, dan kijken we naar de twee biologische citroentelers in het Spaanse Murcia die beide echte familiebedrijven zijn. De telers vertelden ons tijdens het bezoek meer over de duurzame, biologische citroenen die zij verbouwen en wat de positieve impact is op mensen en de wereld.

Van links naar rechts: Merel Teunis, Seth Goldman en Anouk van Huissteden (Brand Manager Honest).

Eerlijke ingrediënten
De twee familiebedrijven wisselden recentelijk van traditionele naar biologische landbouw en dat ging niet gemakkelijk. Door de veranderingen maakten pesticiden en meststoffen plaats voor insecten en vogels. Voor de telers betekende dit in het begin vaak hogere kosten en minder opbrengsten op de korte termijn, maar nu plukken ze – letterlijk en figuurlijk - de vruchten van hun investeringen. Hun grond is gezond, de bomen hangen vol met heerlijke citroenen en in de omgeving zie je nu veel wilde bloemen en hardwerkende bijen die nectar en stuifmeel verzamelen. Dit is goed voor de telers en voor ons merk, want het gebruiken van duurzame en biologische ingrediënten is altijd de kern geweest waar Honest merk voor staat. Seth Goldman vertelt: "Het is mooi om te zien hoe we sinds onze introductie in Europa volledig bij onze waarden zijn gebleven die sinds de oprichting van ons merk bij ons horen. Zo waarderen we de eerlijke en gezonde relaties die we hebben opgebouwd met telers, consumenten en het ecosysteem."

Indrukwekkende ervaring
Vanuit heel Europa waren er medewerkers en fans van ons merk aanwezig om de biologische telers in actie te zien. Vanuit Nederland was Merel Teunis – die ook bekend staat als healthywanderlust – aanwezig om samen met ons in gesprek te gaan met de telers. Naast de interessante verhalen over de biologische oorsprong van de citroenen, staken we ook de handen uit de mouwen en plukten we citroenen precies zoals de telers dat nu doen. Een ervaring die op Merel een bijzondere indruk maakte: "Tijdens een reis naar Murcia, Spanje met het mooie merk Honest werd mij pas echt duidelijk waarom biologisch een belangrijke bewuste keuze is en waarom dit niet enkel een positief effect heeft op eigen gezondheid, maar je hierdoor ook bijdraagt aan een gezondere wereld. Het is enorm bijzonder om zo het verhaal achter dit mooie merk beter te leren kennen. Wat ik toen nog niet wist was dat ik eenmaal in het vliegtuig terug naar Amsterdam de waarde van biologische en duurzame producten veel beter zou begrijpen."

De toekomst
Honest blijft zijn merk verder ontwikkelen voor eerlijkere handel, minder suiker en minder zwerfafval. Zo zijn alle verpakkingen al 100% recyclebaar, maar tegen eind 2019 zijn alle verpakkingen van Honest ook van 100% gerecycled materiaal gemaakt. Dit sluit aan op hun doelstelling om ten minste 50% rPET over het volledige portfolio te gebruiken in alle flessen tegen 2025, en waar mogelijk dit te overtreffen.

Bron: Coca Cola

Publicatiedatum: