Udea in nieuwe stijl

'Verbindend in biologisch'

De eerste medewerkers van Udea zijn op maandag 16 juli naar het nieuwe pand verhuisd. Udea gaat op de nieuwe locatie vol energie de toekomst tegemoet, zo meldt Hans van Mierlo op twitter. Ook geeft hij aan trots te zijn op de nieuwe huisstijl die bij deze nieuwe fase hoort - 'Verbindend in biologisch'. Udea zelf geeft op twitter aan dat het nieuwe logo symboliseert waar het bedrijf voor staat. "Een moderner logo met gescheiden beeldmerk dat onze slogan 'verbindend in biologisch' verbeeldt."

Op de Udea-website is de onderstaande blog van directeur Erik Does gepubliceerd. Hierin geeft hij meer toelichting over de nieuwe huisstijl:

Wat doe je als je vindt dat een logo al enige tijd niet meer staat voor de totaalleverancier die Udea geworden is. Dat bovendien niet meer symboliseert waar we als bedrijf voor staan. Je een nieuw pand betrekt en er verschillende opmaakvarianten op onze vrachtauto’s staan door overnames in het recente verleden. Juist, dan bedenk je iets nieuws dat wel weer actueel is!

Dus geen logo meer waarin we productgroepen symboliseren binnen ons altijd draaiende logistieke netwerk. Maar een moderner logo met gescheiden beeldmerk dat onze slogan 'verbindend in biologisch' verbeeldt. Verbinding tussen mensen, tussen bedrijven. In omarming, in harmonie met een circulaire economie en natuur. Bovendien in onderscheidend paars omdat het goed past bij onze overige activiteiten. Ik vond deze grappige tekst op inspirerendleven.nl over de psychologische betekenis van de kleur paars:

Ik ben paars of noem me lila, purple, rood of blauwviolet een lichte of donkere variant het is mij om het even. Ik laat me toch niet vangen en geef mijn geest de ruimte om te inspireren, fantaseren en volledig mezelf te zijn. Ik heb zo mijn eigen wijze en originele manier van doen. Ik ben geestverruimend, heb een waanzinnig voorstellingsvermogen ben als het ware de dope onder de kleuren. Ik neem je mee op verre innerlijke reizen, een ticket of paspoort is niet nodig. Ik ben een visionair. Ik kan veel verder zien dan de meeste van ons kunnen kijken. Ik heb mijn idealen en ben een gevoelig en vredelievend type. Ik weet iets heel moois van de wereld te maken en ik vind het dan ook heel fijn ertoe te doen. Ik ben een mens met een missie en wil me graag in dienst stellen van de mensheid. Ik vind mensen prachtig en draag ze een warm hart toe liefst open en zonder oordeel. Zelfs als ik dat eigenlijk niet zou moeten doen, blijf ik vertrouwen. En mijn vertrouwen heb je, sowieso! Al die wijsheid, mooie gedachten en originaliteit brengen me weleens van de wijs. Het is niet de meest makkelijke weg en superlastig als mensen soms kijken alsof je van een andere planeet komt. Maar ik ben toch niet gek zeker? Wel anders, begaafd en origineel dat dan weer wel. Of noem het gewoon een vooruitziende blik maar niet gek. Soms ben ik een beetje te veel paars, hoor. Dan zit ik overal bovenop in het bijzonder met mijn mening en mijn perfectionisme en dan blaas ik zoals een echte blaaskaak, dat betaamt huizenhoog van de toren.

Het logo zullen we geleidelijk vervangen. Denk aan de vrachtauto’s (voor zover ze niet binnen 2 jaar worden ingeruild), de facturen, de website, onze social media et cetera. En uiteraard zal het zichtbaar worden op ons pand waarheen de eerste mensen afgelopen maandag 16 juli zijn verhuisd.

Klik hier voor een uitvergroting van deze foto.

Bouwen op nieuwe fundering
Met de overname van Natudis en fusie met Biofresh laten we onze ambitie zien. Het nieuwe pand past daar uitstekend bij. Vanuit dit mooie onderkomen waar duurzaamheid en technologie samenkomen, zullen we de bio-specialist maximaal gaan bedienen. De komende twee jaar gaan we de nieuwe mogelijkheden uitwerken én benutten zodat we de beste bio-leverancier worden die de Benelux ooit heeft gezien. Dat maakt ons meer intern gericht dan me lief is, maar het is wel realiteit. Ook ons tijdspad is ambitieus.

De schaalgrootte maakt het mogelijk de kwaliteit van onze mensen en de dienstverlening verder te verbeteren. We blijven investeren om te komen tot die nog betere prestatie. Als we het goed doen, merkt u als klant weinig van de veranderingen in logistiek die toch een stukje duurzamer wordt. Wellicht merkt u veranderingen in assortiment, maar ziet u rationeel bekeken overal kleine verbeteringen die netjes worden gecommuniceerd. En hopelijk ervaart u een geruisloze verhuizing, vanzelfsprekende dagelijkse vooruitgang en uiteindelijk een leverancier die gewoon doet wat u vraagt. En heel misschien soms zelfs uw verwachting overstijgt. Dat is wat we willen zijn.

'We' zijn inmiddels veel mensen. En ik ben ongelofelijk trots hoe alle betrokkenen omgaan met alle veranderingen die uiteindelijk positief zullen uitvallen voor de handel, maar mogelijk niet altijd voor iedere persoon. Het vraagt veel incasseringsvermogen, flexibiliteit en optimisme om constant de weg voorwaarts te vinden. Het is superfijn te zien/te ervaren dat onze mensen dat in zich hebben. Dat er begrip is voor de veranderingen. Dat er wordt genoten van de stappen voorwaarts ook als die pas worden bereikt nadat eerst dingen toch weer anders liepen dan verwacht/gepland.

Udea in nieuwe stijl zal zich met nog meer passie blijven inzetten voor kwaliteitsbio in een modern jasje waardoor u met topproducten uw onderneming zo eenvoudig als mogelijk kunt runnen.

Graag tot ziens!

Erik Does

Voor meer informatie: www.udea.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven