Automaten van Honest Tea stimuleren donaties aan goede doelen

De interactieve automaten van het biologische drankenmerk Honest Tea, waarmee klanten kunnen doneren aan goede doelen, willen de affiniteit voor de dranken van het merk vergroten en benadrukken hoe toegewijd het merk is aan een eerlijke handel en duurzame teelt.

Het consumentenbewustzijn over deze kwesties is het laatste decennium flink gegroeid. Zo zegt 58% van de volwassenen in Amerika dat ze meer bereid zijn om producten en diensten van bedrijven te proberen die oog hebben voor de impact die ze op het milieu en de maatschappij hebben, volgens de cijfers van het Natural Marketing Institute die gebruikt worden door Fair Trade USA. Ongeveer twee derde (65%) van de Amerikaanse consumenten geven aan dat ze een product meer vertrouwen wanneer het gecertificeerd is door Fair Trade USA, en 75% van de millennials zegt dat certificering een belangrijke voorwaarde is voor hun aankoopbeslissingen.

De automaten van Honest Tea kunnen wellicht meer consumenten overhalen om de producten van het merk te kopen, omdat ze weten dat ze hierdoor bijdragen aan een goed doel en het gevoel hebben dat ze gezondere voedingskeuzes maken. De Amerikaanse automatenindustrie is in het verval geraakt omdat de hoeveelheid frisdrank die geconsumeerd wordt is gestagneerd. Consumenten kopen immers steeds meer gezondere dranken. De omzet van de Amerikaanse automatenindustrie zal in 2019 net als de vijf jaar ervoor met gemiddeld 0,4% dalen tot $6,9 miljard (€6,13 miljard) volgens onderzoeker IBISWorld. Die daling bestaat dit jaar uit 2,5%, hoewel de overstap naar gezondere snacks, dranken en andere voedingsmiddelen en een toename in het gebruik van technologieën helpen om nieuwe klanten te bereiken, zegt het bedrijf.

Terwijl de campagne van Honest Tea zich richt op de eerlijke handel en biologische teelt, richten andere drankmerken zich op het groeiende plasticprobleem. Coca-Cola en PepsiCo lanceren bijvoorbeeld interactieve waterkoelers waarmee klanten de smaak en het koolzuurgehalte van het water kunnen kiezen waarmee ze hun eigen, herbruikbare waterflessen vullen. Biermerk Corona heeft afgelopen maand een campagne gelanceerd om de week van World Oceans Day (8 juni) te vieren. In deze week konden consumenten plastic afval inleveren bij winkels en bars in verschillende landen in ruil voor bier. 

Bron: Marketing Dive 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven