Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vakbeurzen Eco Life Scandinavia en Nordic Organic open voor registratie

De inschrijving is nu geopend voor Eco Life Scandinavia en de Nordic Organic Food Fair, waarmee het aftellen naar het duurzame bedrijfsevenement van Scandinavië is begonnen. Op 13-14 november kunnen duizenden Scandinavische detailhandelaren en inkopers terugkeren naar MalmöMässan in Zweden. Nu kunnen ze beginnen met het plannen van hun bezoek aan de langverwachte, vernieuwde vakbeurzen die gewijd zijn aan de bloeiende biologische, gezonde, milieuvriendelijke en duurzame lifestylesector.

Briljant, divers, indrukwekkend, fenomenaal en leuk - dit zijn slechts enkele van de woorden die gebruikt werden om de vorige editie te beschrijven, die 4.488 deelnemers (uit 66 landen) verwelkomde - waaronder senior detailhandelaren en inkopers van Holland & Barrett, Life, Helsekost, Matas, Dansk Supermarket, IKEA, Coop Trading, Netto, Lidl, H&M, Magasin du Nord, Midsona en Total Produce.

Deze editie biedt meer dan 500 exposanten, nieuwe internationale paviljoens, nieuwe informatie (in drie theaters) en nieuwe functionele gebieden, waaronder het Sustainability in Retail Forum. Hiermee is deze editie een onmisbare ontmoetingsplaats voor de industrie in 2019.

Wat staat er op de planning?
Met het nieuws van ICA Sverige die van plan is om alleen al dit jaar meer dan 50 nieuwe veganistische producten te lanceren, wordt het duidelijk dat de veganistische trend geen tekenen van vertraging laat zien. De nieuwe Vegan Zone van de show zal innovaties van een reeks baanbrekende veganistische bedrijven tonen, zoals Follow Your Heart, Upton's Naturals en Benevo Vegan Pet Food - om aan alle gebieden van deze snelgroeiende lifestyle-keuze tegemoet te komen.

"De plantaardige markt explodeert in Europa, waarbij de Scandinavische landen voorop lopen. Een op de vijf Zweden onder de 30 jaar identificeert zich als vegetariër of veganist, dus we zijn blij dat we onze lijn van jackfruit, een volwaardig vleesalternatief, binnen de nieuwe Vegan Zone van Eco Life Scandinavië in de schijnwerpers kunnen zetten", zegt Natalie Slater, marketingmanager bij Upton's Naturals (USA).

Naast veganistische producten is het aantal producten zonder toevoegingen in Zweden met 20% toegenomen (in 2017). Daarom zal de beurs ook de beste keuze bieden uit producten van Trouw, Delicious & Sons, Primrose Kitchen, Landgarten, Topas - en meer.

Eco Life Scandinavië zal de beste keuze aan eco-levende merken op de markt tonen, waaronder innovaties van Hevea, Manuka Doctor, Bio4Life, Marcel's Green Soap, Teapigs, The Cheeky Panda, The Protein Kitchen en Greenscents.

"Greenscents is verheugd om deel te nemen aan Eco Life Scandinavië - het meest prestigieuze Scandinavische evenement voor biologische en natuurlijke producten. Greenscents heeft veel klanten in de regio en we zijn verheugd om ons gecertificeerde biologische, veganistische assortiment te kunnen presenteren aan een breder publiek. Greenscents is het meest ethische merk van reinigings- en wasmiddelen in het Verenigd Koninkrijk. Onze stijlvolle verpakking is gemaakt van suikerrietafval en is 'I'm Green' -gecertificeerd", zegt Christina Hawkes, oprichter van Greenscents.

In Natural Health & Beauty Scandinavia kunnen bezoekers een brede selectie van groene, ethische, duurzame, natuurlijke en biologische schoonheidscosmetica, huid- en haarverzorging en natuurlijke VMS, sportvoeding, kruidengeneesmiddelen en nog veel meer zien en proeven. Faith in Nature, Flow Cosmetics, Skin Chemist, Annabelle Minerals, Osimagneisum, Luonkos Finland, WISE Organic Skin Lab en Sweden Eco hebben hun aanwezigheid al bevestigd.

Biologische keuzes uit de hele wereld
In samenwerking met Eco Life Scandinavië zal de Nordic Organic Food Fair een ongekend aantal biologische leveranciers tonen, met de beste gecertificeerde biologische ingrediënten, verse producten en voorverpakte producten uit de hele wereld. Exposanten die hun aanwezigheid al hebben bevestigd zijn onder andere Nøtteblanderen AS, Okami Bio, Rakawise, SDA Food, Goodio, Natessen, IDOrganics, Haco Ag, Global Organics en English Tea Shop.

Kopers kunnen ook een voorproefje krijgen van wat de wereld te bieden heeft door een bezoek te brengen aan de regionale en internationale paviljoens van de show - met inbegrip van merken van Try Swedish, Food uit Finland, Organic Denmark, Zuid-Korea, Estland en Italië - en nog veel meer.

En in het nieuwe Scandinavische gebied van Naked Drinks kunnen bezoekers een uitgebreid aanbod aan biologische, natuurlijke, biodynamische, ethische en veganistische wijnen, bieren, gedistilleerde dranken en niet-alcoholische alternatieven uit Griekenland, Spanje, Zweden, Oostenrijk en Italië proeven.  

Een van de grootste troeven van de beurs is het uitgebreide aanbod van nieuwe producten, waaronder toekomstige bestsellers en honderden nieuwe lanceringen. In de zone 'Innovatie uit Scandinavië' zullen de nieuwste merken op de Scandinavische markt te zien zijn - True Gum, Spices Chef, Pods of Beans en Olivias Tryllesalve zijn al bevestigd. De Innovation Zone van de beurs is ook de plek om nieuwe producten te ontdekken die de afgelopen 12 maanden op de markt zijn gebracht. Hier kunnen bezoekers ook stemmen wie het verdient om te winnen in de prestigieuze Natural & Organic Awards Scandinavië 2019.

Sustainability in Retail Forum
Dit jaar wordt het Sustainability in Retail Forum gelanceerd. Deze conferentie vindt plaats op de eerste dag van de beurs en is bedoeld om senior executives van toonaangevende detailhandelaren uit de hele Scandinavische regio te helpen de steeds veranderende uitdagingen rond duurzaamheid aan te gaan. Dit cruciale forum zal opinieleiders en experts uit de sector samenbrengen die inzichten en praktijkcases zullen geven over een verscheidenheid aan duurzaamheidskwesties binnen de detailhandelsomgeving. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dominic Roberjot via [email protected].

Gratis registratie is nu open
"Een bezoek aan Eco Life Scandinavië en de Nordic Organic Food Fair is zeer inspirerend. Ik wist al dat er veel biologische en gecertificeerde producten zijn, maar na mijn bezoek aan de beurs heb ik sterk het gevoel dat er geen grenzen zijn aan wat er geproduceerd kan worden. Het is mogelijk om bij te dragen aan een betere planeet en tegelijkertijd echt goede zaken te doen, op een manier die goed is voor mens, dier en milieu", zegt Cecilia Hornö Eriksen, kwaliteitsontwikkeling bij Coop, Zweden.

Eco Life Scandinavië en de Nordic Organic Food Fair vinden op woensdag en donderdag 13-14 november plaats in Malmö, Zweden. Voor meer informatie en om je in te schrijven voor een vrijhandelskaartje, ga je naar www.ecolifeshow.com of www.nordicorganicfoodfair.com en gebruik je de prioriteitscode PR123.

Voor meer informatie:
Sharna Waid
+44 (0)1273 645144
[email protected] 
www.divcom.co.uk

Publicatiedatum: