Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'87% verlaat winkel binnen 5 minuten bij ontbreken van hulp"

Consumenten verwachten directe en snelle service in winkels

Uit onderzoek van Reflexis blijkt dat 53% van de ondervraagde consumenten niet langer dan vier minuten in een winkel wil wachten.  87% verlaat volgens het onderzoek een winkel met lege handen wanneer ze niet binnen vijf minuten geholpen worden.

Een lange wachtrij is voor een op de vier ondervraagde respondenten voldoende aanleiding om geen aankoop te doen. Het besluit om geen aankoop te doen, wordt niet alleen veroorzaakt door wachtrijen. Nederlanders hechten ook veel waarde aan goed geïnformeerde winkelmedewerkers. De helft van alle winkelaars gaf aan een winkel met lege handen te verlaten wanneer een medewerker zijn of haar vragen niet kon beantwoorden of duidelijk geen kennis van de producten had. 65% van de respondenten zegt dat het vermogen van winkelmedewerkers om te adviseren en suggesties te doen tijdens het aankooptraject belangrijk voor hen is.

Verder blijkt uit hetzelfde onderzoek dat werd gehouden onder meer dan 1.000 Nederlanders, dat consumenten in Nederland meer waarde hechten aan interacties met winkelmedewerkers dan in andere Europese landen. 82% van de consumenten in Nederland zegt dat winkelpersoneel essentieel is voor een positieve ervaring tegenover 68% in het Verenigd Koninkrijk, 65% in Zweden en slechts 61% in Duitsland.

Klik hier om verder te lezen

Downloaden Rapport ‘Stop de tijd: hoe we meer uit een arbeidsuur kunnen halen’.

Publicatiedatum: