Christophe Barnouin, CEO Royal Wessanen

"Op dit moment is slechts 4 procent van de markt biologisch”

Christophe Barnouin, CEO bij natuurvoedingsbedrijf Royal Wessanen, heeft bijna 30 jaar ervaring in de voedselindustrie. In deze periode is hij getransformeerd tot een overtuigende voorstander van biologische voeding. Aan het roer van Wessanen leidde de CEO een radicale verschuiving in de bedrijfsstrategie.

Een nieuwe focus op duurzame en gezonde voeding bracht Barnouin ertoe om de helft van zijn bedrijfsomzet af te stoten. Sindsdien loopt het bedrijf wat duurzaamheid betreft voorop in de voedselsector met bekende merken zoals Zonnatura, Clipper en Whole Earth in zijn portfolio. Opvallend is dat omvang en winstmaximalisatie niet het belangrijkste zijn voor Barnouin. “Het gaat om waardecreatie: een duidelijke purpose en een sterk bedrijfsresultaat.”

Klik hier om verder te lezen

Bron: Green Leaders


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven