Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ralph Barkmeijer: "Combinatie van verse groenten en fruit, zonder toevoeging van zuivel maakt deze ijsjes uniek"

Groente-ijsjes veroveren Nederlands retailschap

Tholen - Met de verwachte temperaturen boven de 30 graden zal de ijsverkoop de komende dagen weer grote vormen aan gaan nemen. Bij verschillende retailers is het mogelijk een gezond ijsje, gemaakt van groenten en fruit te kopen. Vooralsnog worden aardbeien, rode bieten, venkel, mango, sinaasappel, wortel, gember en passiefruit als ingrediënt voor de drie smaken van Gigi's gebruikt.



Gigi's komt oorspronkelijk uit Italië waar Ralph Barkmeijer, eerder werkzaam in de AGF-sector bij de Harvest House Group, met het gezonde ijsje in aanraking kwam met zijn huidige compagnon en medeoprichter Zeno Tosoni. "In eerste instantie hebben we geprobeerd binnen Harvest House ijsjes te maken met tomaten en paprika's, maar uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat het te veraf stond van onze core business."



Dat vegan-ijs in de belangstelling staat, blijkt wel uit de intrede die het ijsje momenteel doet in het Nederlandse retailschap. "Twee weken terug werden we derde tijdens een productpitch van Albert Heijn, waardoor de ijsjes nu in 200 vestigingen worden verkocht. Ook zijn de groente-ijsjes beschikbaar bij Hoogvliet en daarnaast gaat Lidl er donderdag gedurende tenminste één week onder Gigi merk mee van start", vertelt Ralph enthousiast.

Gigi is de afkorting voor de Italiaanse naam Luigi. En hoewel de meerderheid van de Italiaanse mannen deze naam draagt, is het ijsmerk vernoemd naar deze Luigi een Italiaanse gelato maestro en professor aan de ijsschool in Rome. Al meer dan dertig jaar is hij bezig met niets anders dan het maken van ijs en heeft zelfs de Dalai Lama en chef-kok van voormalig president Obama in zijn klantenbestand. Het is dan ook niet vreemd dat Zeno en Ralph hem vroegen hen te helpen bij de ontwikkeling van het ijs.



Het succes zit'm volgens Ralph in de receptuur. "We hebben een technologie ontwikkeld die room vervangt door plantaardige vezels. Een bekende Nederlandse vruchtensappen producent levert de ingrediënten voor de ijsjes op basis van de koud geperste groenten en fruit. Gigi's zijn gemaakt van echt fruit en groenten. We gebruiken nooit warmte, dus het smaakt fris en voedingsstoffen worden bewaard. We gebruiken geen melk, crème of eieren. Onze Gigi's zijn 100% plantaardig."



"Daarmee spelen we in op de gezondheidstrend. In Nederland zegt 41% een gezonder dieet te willen en wordt vegan snel populair. We zijn erin geslaagd ijs te maken dat niet alleen gezond is, maar ook erg lekker! De combinatie van verse groenten en fruit zonder de toevoeging van zuivelproducten, maakt Gigi-ijsjes uniek. Ze zijn net zo lekker en romig als elk ander ijsje ", besluit Ralph.

Voor meer informatie:
Ralph Barkmeijer
GiGi Gelato
Mob: 06-11539650
www.Gigi-gelato.com