Omzet plantaardige variatie op zuivel door €100 miljoen-grens

Plantaardige variatie op zuivel laat al jarenlang een sterke groei zien, maar heeft deze maand een mijlpaal bereikt. De voortschrijdende jaaromzet binnen supermarkten voor plantaardige variatie op zuivel is voor het eerst door de grens van € 100 miljoen gegaan. Om precies te zijn: op basis van de voortschrijdende jaarcijfers (week 17 2018 tot en met week 16 2019) bedragen de verkopen binnen
supermarkten € 101 miljoen. Een groei van 11,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hiermee is plantaardige variatie op zuivel zeker de niche voorbij.

Verkopen (in miljoenen euro's) van plantaardige variatie op zuivel binnen supermarkten.

Plantaardige zuivel alternatieven zijn in opkomst door de groeiende interesse in plantaardige producten. Plantaardige producten trekken lang niet meer alleen de kleine groep mensen aan die vanwege een
allergie of om ethische redenen dierlijke producten mijden. De groei komt vooral vanuit de mainstream consument die zoekt naar een goede balans tussen gezondheid en duurzaamheid. Het belangrijkste
ingrediënt van plantaardige variatie op zuivel was altijd soja, maar de variëteit aan plantaardige ingrediënten is de laatste jaren sterk toegenomen. Ook rijst, amandel, haver, cashew, gerst en noten
zien we steeds vaker terug. Naast plantaardige zuivel groeien ook andere plantaardige segmenten sterk, zoals bijvoorbeeld vleesvervangers, noten, boter en ijs.

Voor meer informatie: www.iriworldwide.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven