Belgische lunchketen The Foodmaker breidt uit naar Frankrijk

De Belgische lunchketen The Foodmaker, onderdeel van het bedrijf Starmeal, breidt uit naar Frankrijk. Op vrijdag 17 mei werd de eerste vestiging in Parijs geopend. De keten biedt maaltijden aan op basis van biologische producten en voedingsproducten zonder conserveermiddelen, smaakstoffen en geraffineerde suikers. In België heeft de keten momenteel 12 vestigingen en het doel is om dat aantal tegen het einde van volgend jaar tot 20 uit te hebben uitgebreid. Daarnaast zet het bedrijf in op het inrichten kraampjes in supermarkten waar klanten lunchproducten en salades kunnen kopen. 

The Foodmaker heeft nu 70 supermarktkraampjes in winkels van Delhaize. In Nederland loopt een pilot in 5 winkels van Albert Heijn. In Frankrijk opent het bedrijf dit jaar nog 84 saladebars in winkels van de supermarktketen Monoprix. Daarnaast worden tests voorbereid in 25 winkels van een Duitse supermarktketen.

Met Delhaize gaat de samenwerking nog wat verder. In 5 Belgische steden baten Delhaize en The Foodmaker samen het winkelconcept Food Atelier uit. Mensen kunnen daar hun online bestelde boodschappen van Delhaize ophalen. Ze vinden er een beperkt assortiment Delhaize-producten maar kunnen er ook terecht voor een ontbijt, lunch, aperitief en avondmaaltijden van The Foodmaker. Delhaize zou graag 200 van deze stadswinkels willen openen. 

Bron: De Tijd via FoodHolland


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven