Ellen de Lange, projectmanager sustainability bij Thuiswinkel.org:

"Ook een kleine webwinkel kan aan de slag met duurzaam verpakken"

In 2017 winkelde maar liefst 79 procent van de Nederlanders tussen 16 en 75 jaar online; in 2018 was dat zelfs 96 procent. Daarmee staat Nederland volgens het CBS in de Europese top 5 online winkelen. Die groei zorgt ervoor dat de vraag naar verpakkingen groter wordt. Tegelijkertijd staat de verpakkingssector voor de grote uitdaging om te verduurzamen.

Hoe gaan bedrijven in de verpakkingsketen, zoals producenten van fast moving consumer goods (fmcg) of verzendbedrijven, daarmee om? Als projectmanager sustainability bij Thuiswinkel.org weet Ellen de Lange welke uitdagingen er liggen en ziet zij welke innovatieve oplossingen webshops hiervoor bedenken. Naar aanleiding van haar deelname aan Duurzaam Verpakt 2019 werden er vier vragen aan haar gesteld.

Op welke manier werkt de e-commerce aan verduurzaming van verpakkingen?
"De afgelopen jaren lag de focus op duurzame materialen, zoals gerecycled plastic en gecertificeerd karton. Daarin hebben veel van onze leden stappen gemaakt. Het gebruik van gecertificeerd karton is inmiddels de norm geworden." 

Klik hier om verder te lezen.

Bron: Duurzaam Bedrijfsleven

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven