Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerking tussen The Bio Veggie Company en Charles

Producent en distributeur van vlees(waren) verdeelt voortaan ook veggie burgers

Voortaan verdeelt producent en distributeur van vlees en vleeswaren Charles ook veggieburgers. Daarvoor kan het rekenen op een partnership met The Bio Veggie Company. De versheid van The Bio Veggie Company was een belangrijke factor voor Charles om te kiezen voor een samenwerking met hét Belgische label voor gezonde en vegetarische bio-burgers en -nuggets.

De maatschappij verandert, de eetgewoontes van de Belgische consument evolueren. Vorig jaar nog bleek uit een onderzoek dat iVOX uitvoerde in opdracht van The Bio Veggie Company dat 1 op 3 consumenten in België 'casual veggie' is: 30% van de Belgen gaf aan minstens 1 maal per week een vegetarische maaltijd te eten. Af en toe vegetarisch eten is dus stilaan ingeburgerd. Zo werd 'gewoonte' als voornaamste reden (eerder nog dan dierenwelzijn en klimaat) opgegeven om af en toe vegetarisch te eten.

Dat hier opportuniteiten liggen voor spelers op de voedingsmarkt, spreekt voor zich. Toen The Bio Veggie Company de voorbije maanden de markt aftastte naar nieuwe distributeurs, kwam voor vleeswarenspecialist Charles dé kans om zich ook op dit marktsegment te begeven.

Delphine Van Goethem © The Bio Veggie Company 

Delphine Van Goethem, zaakvoerster The Bio Veggie Company: "Wij zijn bijzonder verheugd om met een gevestigde waarde als Charles in zee te kunnen gaan. Een samenwerking tussen ons bedrijf, met dertig jaar traditie in vegetarische burgers, en een fabrikant van vleeswaren die al sinds 1935 bestaat: toegegeven, het klinkt niet evident. Maar deze partnership toont vooral aan dat alles in verandering is, ook de verhoudingen tussen de vele spelers in de voedingswereld."

Ine Bilcke, marketingverantwoordelijke van Charles, bevestigt: "Wij zijn en blijven een vleeswarenbedrijf, maar snappen goed wat er leeft in de maatschappij. We zijn echter heel kieskeurig als het aankomt op het kiezen van partners of leveranciers: kwaliteit en vakmanschap staan bij ons voorop. Dat hebben we dan weer gemeenschappelijk met The Bio Veggie Company."

Acht van de twaalf producten uit het gamma van The Bio Veggie Company worden voortaan verdeeld via Charles. Het gaat meer bepaald om de Spinazieburger, Groentenburger, Kaasburger, Broccoliburger, Seitan Cordon Bleu, Vegan Nature, Vegan Curry en Vegan Paprika Burger. De producten worden verdeeld en verkocht onder het The Bio Veggie Company-merk.

Voor meer informatie:

www.thebioveggiecompany.com
www.charles.eu 

Publicatiedatum: