Amsterdam Open Air wordt sinds 2011 jaarlijks gehouden in het Amsterdamse Gaasperpark. Door het brede aanbod aan muziekstijlen is het festival een afspiegeling van het Amsterdamse nachtleven en de jongerencultuur. Ook zijn kunst en mode een belangrijk element op het festival. Deze zomer wordt dit laatste element versterkt door een bewustmakingscampagne met eigen kledinglijn en een duurzame markt.
Amsterdam Open Air kledinglijn is écht duurzaam
Hiervoor hebben zij de handen ineengeslagen met ontwerpster Lizzy van der Ligt van Le Café Noir Studio en Unrobe. Samen presenteren zij een ethisch verantwoord geproduceerde kledinglijn van biologisch katoen. "In vergelijking met normaal katoen bespaar je bij het productieproces van biologisch katoen gemiddeld 91% water. Om een beter beeld te vormen: een T-shirt van normaal katoen wordt geproduceerd met 2.700 liter water. Omgerekend is dat 2,5 jaar drinkwater voor één persoon. Aardig wat liters dat met biologisch katoen wordt bespaard dus. Verder wordt er minder CO2 uitgestoten en ontvangen de arbeiders een marktconform salaris", aldus AOA.
Bron: Mellowed