Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Food for Health' platform haalt ruim €300.000,- op voor verdere groei

Ekomenu, het platform dat gepersonaliseerde menu's levert afgestemd op leefstijl, allergie of aandoening, heeft deze week met succes €300.000 groeifinanciering via durfkapitaal financieringsplatform Symbid opgehaald. Ekomenu wist haar omzet in 2018 te verdubbelen ten opzichte van het jaar ervoor tot ruim €2 miljoen maar wil de groei versnellen door een investering. Door een combinatie van business angels en een stukje crowdfunding werd met succes de benodigde financiering opgehaald.

Nederland telt 5 miljoen mensen met een chronische aandoening met als belangrijke oorzaak ons eetpatroon en boodschappen gedrag. Jack Stroeken, co-founder van Ekomenu: "Supermarkten verkopen wel gezonde producten, maar door het het totale aanbod is het in de supermarkt moeilijk om heelhuids de kassa te halen."  Ekomenu is ervan overtuigd dat gepersonaliseerde en biologische voeding een essentiële voorwaarde is voor een uitgebalanceerde, gezonde leefstijl en het voorkomen van welvaartsziekten. Omdat gemak voor veel consumenten tegenwoordig cruciaal is, ontwikkelt Ekomenu gepersonaliseerde maaltijdboxen op basis van leefstijl, dieet, allergie of een aandoening. Dus het gemak van een maaltijdbox 100% afgestemd op dat wat voor jouw persoonlijke gezondheid. En dat blijkt een succes, de afgelopen 2 jaar heeft Ekomenu bewezen dat deze aanpak werkt. In totaal werden al 1 miljoen maaltijden geleverd en afgelopen jaar verdubbelde de omzet naar €2 miljoen. Daarmee heeft Ekomenu ook de interesse gewekt van verschillende partners die zich bij Ekomenu hebben aangesloten, zoals verzekeraars, artsen en diëtisten.

Om de benodigde financiering op te halen, wilde Ekomenu naast een aantal businessangels ook klanten, partners en andere geïnteresseerden de kans bieden om mede eigenaar van dit groeiende concept te worden en daarom werd gekozen voor een co-financieringstraject bij Symbid. Co-founder Marjolein de Vlaam: "Ekomenu kent veel fans die we graag meer willen betrekken als ambassadeur. Op die manier kunnen we Ekomenu samen nog veel harder laten groeien en nog meer mensen toegang bieden tot een gezonde levensstijl". Met de opgehaalde financiering zal met name in marketing en de verdere uitbreiding van het partnership model worden geïnvesteerd.

Voor meer informatie:

Jack Stroeken
Ekomenu
06 424 313 13
jstroeken@ekomenu.nl
www.ekomenu.nl

Publicatiedatum: