Samenwerking met startup Wasteless

Marqt gaat klanten belonen voor kopen producten met kortere houdbaarheidsdatum

Supermarktketen Marqt gaat in Nederland als eerste supermarkt producten verkopen voor verschillende prijzen. Het gaat samenwerken met de startup Wasteless. 

De start-up belooft dat supermarkten met het systeem meer verkopen en minder verspillen. Wasteless heeft voor het concept een zelflerend algoritme ontwikkeld dat voortdurend de beste prijs hanteert tegenover de houdbaarheidsdatum van een product. Klanten in de supermarkt zien op het digitale prijskaartje de prijs van het product met een lange houdbaarheidsdatum en een kortere houdbaarheidsdatum. Hoe langer de houdbaarheidsdatum, hoe hoger de prijs, en andersom. 

Tegen vakblad Distrifood zegt Marqt dat het idee meteen goed in de smaak viel. "Wij willen verdere stappen zetten om de voedselketen duurzamer te maken en verspilling tegen te gaan", zo zegt Tjibbe Bouma van Marqt. Marqt hoopt deze zomer het systeem in gebruik te nemen. 

Bron: AD


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven