Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologische Kefir wint FoodAward

Op kasteel Amerongen zijn gisteravond de FoodAwards 2019 uitgereikt. Onder meer Arla Biologische Kefir viel daarbij in de prijzen.

Fuze Tea heeft daarbij de FoodTopAward als beste introductie van 2018 gewonnen. Daarnaast kregen twee van de 10 FoodAwards een eervolle vermelding: M&M’s Caramel Crunch en Servero 100% Appelmoes.

Winaars FoodAwards:
• Arla Biologische Kefir (Arla Foods)
• Fuze tea (Coca-Cola) – tevens FoodTopAward
• Gourmet Gold Hartig Torentje Rund (Nestlé Purina)
• KitKat Ruby (Nestlé)
• Klene Puur (Perfetti Van Melle)
• Kwekkeboom Oven Old Amsterdam Bitterballen (New Forrest)
• M&M’s Crunchy Caramel (Mars)
• Robijn Geurstokjes (Unilever)
• Servero 100% Appelmoes Glas en Cupjes (Servero)
• Vivera Biefstukc (Vivera Food Group)

Behalve de FoodAwards en de FoodTopAward besloot het Retailcollege (de jury van de FoodAwards, bestaande uit Klaas de Boer van Jumbo, Thomas Douqué van Superunie en Henk van Harn van Albert Heijn) dit jaar drie keer de speciale juryprijs – de zogeheten FoodQualityAward – uit te reiken en wel aan:
• De Vegetarische Slager (met name aan Jaap Korteweg)
• Riedel (voor het ‘driemanschap’ Boswinkel, Kortleve en Singels)
• Sharefoods (oftewel de familie Muilwijk)

Bij de FoodAwards, de prijzen waarmee de beste supermarktintroducties van het jaar ervoor worden beloond, is zowel de stem van de consument als het oordeel van de vakjury bepalend voor het eindoordeel. Aan de uitreiking van vandaag ging dan ook een consumentencampagne waarbij consumenten werd gevraagd op hun favoriete genomineerde product te stemmen. Met de campagne werden dit jaar meer dan een miljoen consumenten bereikt.

De FoodAwards is een initiatief van FoodPersonality, vakblad voor managers in de levensmiddelenhandel en -industrie. Met de FoodAwards worden A-merkartikelfabrikanten aangespoord tot assortimentsvernieuwing.

Het traject van de verkiezing van de FoodAwards wordt sinds jaar en dag begeleid door marktonderzoeksbureau IRI uit Zaltbommel. Aan de FoodAwards zijn tevens de FoodRetailAwardsverbonden, de prijzen waarmee supermarkten die A-merkartikelintroducties het meest welwillend tegemoet treden worden beloond.

Bron: FoodPersonality

Publicatiedatum: