Liza Luesink, medeoprichter Duwtje:

"Kopers van biologische bananen ook aansporen een biologisch shirt te kopen"

Om consumenten een stap naar duurzaamheid te laten zetten, moeten retailers zich richten op commitment. Dat stelt Liza Luesink, medeoprichter van Duwtje. Het houdt in dat je de consument een kleine stap laat zetten waardoor de kans groot is dat ze de vervolgstap ook gaan zetten. 

Luesink ziet dat duurzaamheid steeds meer van 'geitenwollen sok naar de norm' gaat. "Maar het is doorgaans te abstract, te ver weg of te groot, waardoor de consument het niet doet. Maar ze willen het ergens wel." Het principe van commitment kan hierbij helpen. "Een mooi voorbeeld is dat je de mensen die weleens kiezen voor biologische bananen ook aanspoort een biologisch shirt te kopen", vertelt Luesink. 

Klik hier voor het volledige artikel.

Bron: Retailtrends


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven