"Wij vergelijken liever geen appels met peren"

Aldi begint campagne tegen boodschappentest Kassa

Het tv-programma Kassa heeft weer de boodschappentest uitgevoerd. Hierbij wordt alleen naar prijs gekeken. Dit is feitelijk een oneerlijke vergelijking, want naar kwaliteit wordt niet gekeken, aldus een statement van de Aldi op haar website.

"Bij Aldi gaat het niet om het allergoedkoopste, maar we bieden producten van een extreem goede kwaliteit juist voor een heel scherpe prijs. En kwaliteit is niet alleen prioriteit bij ALDI, maar ook bij de consument. Dat laatste negeert het consumentenprogramma Kassa volledig. Wij waarderen het in het algemeen dat er onafhankelijke instanties zijn die consumenten helpen goede keuzes te maken. Echter, we zijn bij deze boodschappentest van mening dat deze test een misleidend beeld geeft."

"De gemiddelde consument krijgt een foutief beeld voorgeschoteld, namelijk dat hij voor de dagelijkse boodschappen in het algemeen goedkoper uit is bij andere supermarkten dan bij Aldi. De klant koopt in een winkel echter niet alleen maar de 27 (budget)producten uit de test en praktisch nooit alleen de allergoedkoopste merken, maar ook de (wat duurdere maar kwalitatief betere) huismerken en A-merken."

"De gemiddelde consument wordt met de boodschappentest van Kassa dus niet geholpen. Onze klanten kiezen juist voor ons omdat we producten van extreem goede kwaliteit voor heel scherpe prijzen bieden", laat de Aldi weten. "Wij vergelijken liever geen appels met peren, zoals Kassa doet met haar boodschappentest."

Bron: Aldi


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven