Fotoreportage - Negende editie BioBorrel trekt veel nieuwe deelnemers

Tholen - De negende editie van de BioBorrel trok gisteravond veel nieuwe deelnemers. "Bijzonder is dat er dit keer veel nieuwe mensen zich aangemeld hebben. Normaal is zo'n drie kwart van de aanwezigen al eens bij één van de voorgaande edities geweest. Dit keer is het andersom", vertelde Thomas van Hasselt, mede-initiatiefnemer van het laagdrempelige evenement voor netwerkversterking in de biologische sector. De volgende editie van de BioBorrel zal op maandag 24 juni gehouden worden in Pakhuis de Zwijger (Amsterdam).

Ook Biojournaal was aanwezig bij de BioBorrel. Klik hier om de fotoreportage te bekijken. 


Rechtsonder Sander Peltenburg.

Rond 18:00 uur ging het reguliere programma van de BioBorrel van start en werden twee presentaties gehouden: De eiwittransitie: Van veestapel naar krekelfarm & Op naar een toekomst zonder fossiele verpakkingen. Sander Peltenburg van De Krekerij vertelde in zijn presentatie waarom er een proteïnetransitie nodig is en dat hij er van overtuigd is dat in 2030 iedereen wekelijks insecten zal eten. "Het belangrijkste doel van De Krekerij is om producten te maken die in lijn zijn met wat de consument wil."

Caroli Buitenhuis van Green Serendipity en BioBasedPackaging.nl ging in haar presentatie onder meer in op wat 'future proof' verpakken volgens haar inhoudt. In Amsterdam heeft ze de zogenaamde Bioplastic Hub geopend. Daar kan men terecht voor advies over duurzame verpakkingsoplossingen.

Caroli Buitenhuis.

BioPitch
Voorafgaand aan de BioBorrel (vanaf 17:00 uur) vond voor het eerst de zogenaamde 'BioPitch' plaats. Tijdens de BioPitch krijgen twee partijen de kans om hun idee te 'pitchen' om zo ondersteuning te vinden binnen het BioBorrel-netwerk.

Rick Wolf vertelde dat TLR International Laboratories geïnteresseerde partijen zoekt die monsters willen aanleveren zodat ze een nieuwe vorm van testen, middels zogenaamd isotoop onderzoek verder uit kunnen werken. "Daarmee kunnen wij de betrouwbaarheid in de sector vergroten." 

Rick Wolf.

Johan Rippen van Wijngaard El Placer was daarna aan de beurt met zijn pitch. Hij vertelde meer over de Ontwikkelgroep Schone Wijnbouw Nederland. Zij hebben als doel om de marktpositie van Nederlandse biologische wijn en natuurwijn te versterken. De Nederlandse bio-wijnbedrijven werken volgens hem natuurlijker en daardoor ook arbeidsintensiever dan de buitenlandse bedrijven. Hij wilde van de toehoorders weten hoe de gemiddelde Nederlandse wijnliefhebber hiervan op de hoogte kan worden gebracht.


Johan Rippen. 

Klik hier om de fotoreportage te bekijken. 

Voor meer informatie: www.debioborrel.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven