Arla biologische kefir in de Intro top 20 van IRI

De jaarlijkse introductie top 20 werd deze maand gepubliceerd in Foodmagazine. De twee belangrijkste trends waar productintroducties van het afgelopen jaar op inspeelden, zijn bewuste voeding en smaaksensatie.
 
Innovaties in zuivel weer terug
In 2017 viel op dat er geen enkel zuivelproduct in de lijst te vinden was, maar dit jaar is de innovatiekracht in de zuivelcategorie weer teruggekeerd. Er zijn maar liefst vijf nieuwe zuivelproducten terug te vinden in het overzicht met de 20 beste innovaties van 2018.

Op nummer 20 stond de biologische kefir drink van Arla

"Dit product past natuurlijk heel goed binnen het Arla-portfolio. Na Skyr heeft Arla met Kefir een nieuw gezond en authentiek recept op de markt gebracht", zegt Van Beekveld. Kefir is een Turkse, gefermenteerde zuiveldrank en Arla speelt ermee in op de gezondheidstrend. Naast een naturel-variant is de zuiveldrank beschikbaar in de smaken blauwe bes en citroen-gember. Met name de eerste is populair. Van Beekveld: "De naturel-smaak is qua omzet groter dan de andere twee samen."

Het totale segment Dagverse zuiveldranken is in 2018 met 1,4 procent gestegen. De nieuwkomer heeft sinds introductieweek 26 €1 miljoen aan de markt toegevoegd (€35.611 omzet per actieve week). De promodruk voor Kefir ligt met 38 procent iets onder het gemiddelde van de 20 bestpresterende productintroducties.

Klik hier voor het volledige artikel

Bron: IRI Nederland


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven