Coop focust zich op bio-producten

Tijdens het bekendmaken van de resultaten over 2018 heeft de Zwitserse retailgigant Coop aangegeven op lagere prijzen te rekenen en te blijven uitbreiden in bio-producten. 

De groep is tevreden met de omzetgroei van 5% van 27 miljard euro. Het bedrijf gaf aan dat de afzet van duurzame producten met 9,7% steeg naar 4 miljard euro. Daarvan stegen de bio-producten met meer dan 19% naar 1,4 miljard euro. Philipp Wyss van Coop: "Er gaat in ieder geval één bio-product het boodschappenkarretje van meer dan een derde van onze klanten in."

Het bedrijf is tevreden over de besparing van 20.000 ton materiaal  sinds 2012 door het gebruik van papieren trays en gerecyclede materialen. Momenteel heeft de groep 55% eigen merk-producten. Het plan is om dit door te ontwikkelen naar meer dan 60%.

Bron: zonebourse.com 


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven