Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Grieks echtpaar maakt luxe bio-oliën die aanslaan in Europa en de VS

Van jongs af aan was Kassandra Lefakinis gefascineerd door essentiële oliën om hun therapeutische en humeur verbeterende eigenschappen. Maar alles wat ze wilde kopen, leek 'toxisch en synthetisch'. Zelfs bio-cosmetica had niet de juiste combinatie van zijdezachte textuur, dromerig aroma en zichtbare voordelen. Dus deed ze wat iedereen met verstand, een ondernemersgeest, kennis en een innovatieve blik zou doen: ze creëerde haar eigen lijn luxe gezichtsoliën. 

Samen met haar echtgenoot Achilles maakte ze hun merk Opuntia tot een groot succes in Europa en de VS. Hun clientèle blijft terugkomen. Lefakinis: "Toen ik me realiseerde dat bio-botanische oliën de huid voeden en herstellen, wilde ik luxe blends van natuurlijke oliën maken. Er was geen markt voor elegante bio-huidverzorging. Ik zat met m'n man op een geïsoleerd Grieks strand. Op een dag babbelde ik over het idee en hij stond er meteen achter. Hij gaf me het zetje om ermee door te gaan."

Tijdens haar kinderjaren hield ze van natuurlijke geuren en stond ze bekend als 'de neus' vanwege haar reukvermogen. "Voor mij gaan deze oliën niet alleen over schoonheid, maar ook over geur. Ons motto is: gezichtsolie die je huid en humeur transformeert. We bestudeerden oude gebruiken rond kruiden en planten en hun therapeutische gebruik. Hier leerden we van en we gebruikten onze intuïtie."

Het merk werd genoemd naar de Opuntia Ficus Indica, de Latijnse naam voor cactusvijgolie, die het merk gebruikt als basisolie in hun luxe gezichtsproducten. Cactusvijg staat bekend om z'n hoge concentratie antioxidanten en krachtige anti-verouderingseffecten. Ze combineren die met een rijke combinatie van natuurlijke ingrediënten die in het Middellandse Zeegebied en Azië gevonden worden. "Na veel onderzoek met de ingrediënten gebruiken we nu de fijnste olie in onze blends. Ons doel is om natuurlijke elementen te combineren waarvan je niet verwacht dat ze zich zouden mengen en die niet veel gebruikt worden in andere producten op de markt. Daarmee bieden we een dynamische en verrassende aromatische reis met unieke voordelen."

Momenteel biedt Opuntia twee unieke producten aan; de revitaliserende dag- en nachtgezichtsoliën die apart en als set verkocht worden. Ze hebben een heel nieuwe lijn samengesteld van vijf producten die binnenkort geïntroduceerd zullen worden: een rozenwater, body-olie en lippenbalsem. Met een clientèle in de leeftijdsgroep van 25-70 verkopen ze in trendy boutiques, hotels en op jachten.

Lefakinis adviseert: "Wees erop attent dat je weet wanneer je weer in balans moet komen met jezelf en wees niet bang om nieuwe gewoonten aan te nemen om dat te bereiken. Onze oliën helpen je mind te resetten om meer balans te bereiken en bieden een gemakkelijke, ongecompliceerde manier om dagelijks voor jezelf te zorgen."

Bron: greekcitytimes.com 

Publicatiedatum: