Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wessanen: omzet eigen merken met 2,1% gegroeid

In 2018 zijn de eigen merken van Wessanen 2,1% gegroeid. De omzetgroei bedrog 0.6%, dit komt neer op €628,4 miljoen. 

CEO Christophe Barnouin (CEO) reageert: "In 2018 was de markt voor gezonde en duurzame producten dynamisch, omdat veel consumenten hun voedingspatroon veranderen. Er kwamen meer marktspelers, waardoor er intensievere competitie was. Dit zorgde voor druk op onze groeiplannen, waardoor we een matige groei hebben gerealiseerd." 

"We gaan door met onze visie om een nieuw soort voedingsbedrijf te ontwikkelen, waarin we in alles wat we doen, verbonden zijn met de natuur. Van de totale winst is 77.5% afkomstig van biologische en 96% van vegetarische producten. De aankoop van Abbot Kinney's voegde een nieuw, strategisch en snelgroeiend segment toe aan het assortiment van zuivelvervangers." 

"Wanneer we naar 2019 kijken, verwachten we dat de biologische markt dynamisch zal blijven. Conventionele spelers, private labels en kleinere merken zullen ook in de biologische wereld stappen, waardoor ze gevestigde spelers onder druk zetten. Daardoor verwachten we voor 2019 lage of matige groei voor onze eigen merken." 

Voor meer informatie:

www.wessanen.com  

Publicatiedatum: