In 2018 zijn de eigen merken van Wessanen 2,1% gegroeid. De omzetgroei bedrog 0.6%, dit komt neer op €628,4 miljoen.
CEO Christophe Barnouin (CEO) reageert: "In 2018 was de markt voor gezonde en duurzame producten dynamisch, omdat veel consumenten hun voedingspatroon veranderen. Er kwamen meer marktspelers, waardoor er intensievere competitie was. Dit zorgde voor druk op onze groeiplannen, waardoor we een matige groei hebben gerealiseerd."
"We gaan door met onze visie om een nieuw soort voedingsbedrijf te ontwikkelen, waarin we in alles wat we doen, verbonden zijn met de natuur. Van de totale winst is 77.5% afkomstig van biologische en 96% van vegetarische producten. De aankoop van Abbot Kinney's voegde een nieuw, strategisch en snelgroeiend segment toe aan het assortiment van zuivelvervangers."
"Wanneer we naar 2019 kijken, verwachten we dat de biologische markt dynamisch zal blijven. Conventionele spelers, private labels en kleinere merken zullen ook in de biologische wereld stappen, waardoor ze gevestigde spelers onder druk zetten. Daardoor verwachten we voor 2019 lage of matige groei voor onze eigen merken."
Voor meer informatie: