Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Low Waste-campagne van start

Met zijn nieuwe Low Waste-campagne wil foodcoop Odin bijdragen aan minder verpakkingen. De campagne is speciaal gericht op klanten en helpt hen om minder verpakkingsmaterialen te gebruiken.

Sparen voor Low Waste-producten
Tijdens de Low Waste-campagne krijgen klanten bij iedere € 10 aan boodschappen een sticker. Bij 10 stickers hebben ze een volle spaarkaart, waarmee ze 33% korting krijgen op Low Waste-producten. Klanten die lid worden van Coöperatie Odin krijgen een Low Waste Bag ter waarde van € 47,50 cadeau, gevuld met producten uit Odin’s Low Waste-range.

De Low Waste-range bevat biologische katoenen zakjes en boodschappennetjes, bee wax wraps waarmee etenswaren kunnen worden afgedekt en bamboe koffiebekers. Stuk voor stuk slimme alternatieven voor plastic verpakkingen en wegwerpproducten.

David Egelmeers (hoofd marketing & communicatie Odin): “We streven natuurlijk naar ‘no waste’. Maar de 1e stap daar naartoe is low waste. Wij willen klanten die minder verpakkingen willen op een realistische manier helpen met onze Low Waste-producten. In onze winkels zelf zijn bijna alle groenten, fruit en brood ook los verkrijgbaar. Dus klanten kunnen die al verpakkingsloos kopen. Met onze Low Waste-producten willen we het voor iedereen makkelijker maken levensmiddelen mee te nemen en te bewaren.”

Ook low waste in eigen bedrijfsvoering
David: “In de bedrijfsvoering van een groothandel en winkelketen als de onze worden veel verpakkingsmaterialen gebruikt. Dagelijks leveren we duizenden kilo's aan levensmiddelen aan winkels en zakelijke klanten. In onze branche worden enorme hoeveelheden kartonnen dozen en plastic krimpfolie gebruikt. Ook hier zijn wij bezig sterk te verduurzamen. Alle droogwaren van ons merk De Nieuwe Band worden al verpakt in dozen die we weer opnieuw gebruiken. De vele tientallen meters krimpfolie waarmee we onze rolcontainers dagelijks omwikkelen bestaan voor een groot deel uit bioplastic, dat gemaakt is uit afval van suikerriet. Zo zijn we op nog meer vlakken bezig met het verminderen van verpakkingen en afval.”

De Low Waste-campagne loopt van 4 februari tot en met 7 april.

Voor meer informatie:

www.odin.nl/lowwaste 

Publicatiedatum: