CoYo speelt in op trend van darmgezondheid met vegan kefir

Het plantaardige zuivelbedrijf CoYo is de nieuwste speler op markt die op de kefir-hype inspeelt om aan de vraag naar vegan producten voor een goede darmgezondheid te voldoen.

De biologische kefirdranken van kokosmelk, die deze week worden gelanceerd bij Ocado, Whole Foods Market en Planet Organic, zijn beschikbaar in de smaken Naturel (£1,99/200 ml of £3,50/500 ml) en Aardbei (£2,50/200ml).

Alle varianten bevatten 14 soorten levende prebiotische kefirculturen die gefermenteerd zijn met Sri Lankaanse kokosmelk, inclusief lactobacillus plantarum en bifidobacterium BB12. Het eindresultaat is 50% kokosnoot, gemengd met gefilterd water en een bron van kalium, proteïne, calcium, magnesium, vezels, vitamine B12 en vitamine D, zo zegt het merk.

De CoYo producten waren al een jaar in ontwikkeling en zijn de eerste op de markt die zowel vegan zijn én een biologisch label van de Soil Association hebben.

Het merk is het meest bekend om zijn op kokosnoot gebaseerde alternatieven voor yoghurt. Daarnaast produceren ze ook ijs. Geen enkel product van het bedrijf bevat geraffineerde suikers, vertelt de oprichter, Bethany Eaton. In plaats hiervan wordt bijvoorbeeld appelsap gebruikt om een zoete smaak aan de producten te geven.

"Het assortiment wordt geproduceerd door middel van ambachtelijke methodes. Zo wordt biologische kokosmelk gemengd met 14 verschillende levende veganistische kefirculturen en laten we dit een nacht staan," vertelt ze. "De methode is vergelijkbaar met de productie van kefir van zuivel, maar nu groeien de culturen op onze plantaardige melk in plaats van het zuivel."

Bron: The Grocer (Rachel Graham)


Publicatiedatum:
Auteur:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven