Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-bier in de spotlight in Amerikaanse Super Bowl reclame

De Super Bowl staat voor bierreclames die je een lekker-thuis-gevoel geven. Het is net een marathon van country-muziek filmpjes en er is niemand die erover klaagt. 

Dit jaar deed bierbrouwer Goliath Anheuser-Busch InBev eraan mee met een reclame voor z'n bio-bier Michelob Ultra Pure Gold. In plaats van een stelletje kerels in ruitjeshemden is te zien hoe Zoe Kravitz helemaal zen gaat in het spotje.

Het is niet wat je verwacht van een Super Bowl bierreclame. Maar daar gaat 't om. Het is geen geheim dat de groei van de biermarkt wat afneemt. Als gevolg hiervan zoeken bierbrouwers als InBev naar een nieuwe klantenkring.

En wie zijn dat dan wel, kun je je afvragen. Nou, millennial vrouwen vormen er een groot deel van. En waar houden zij van? Yoga. Zoe Kravitz. Bio-producten. En één zijn met het universum. 

En daar gaat de reclame precies naartoe. Het idee van een bio-bier reclame tijdens Super Bro Sunday verbaast consumenten al een aantal jaren, maar ondertussen glijdt de bio-beweging steeds meer de mainstream in. 

Sinds de introductie van het nieuwe bier afgelopen winter heeft de lijn meer dan 43 miljoen euro afgezet, waarvan 8% voor rekening van nieuwe bierdrinkers komt. Waarom zou je het dan niet naar het grootste podium in de vorm van een moderne reclame brengen?

Bron: houstonchronicle.com 

Publicatiedatum: