'Go Öko'-assortiment bestaat momenteel uit circa dertig producten

Biologisch eigen merk bij Netto Nord

Bij de Duitse filialen van Netto Nord worden voortaan ook biologische producten aangeboden. Onder het eigen merk 'Go Öko' biedt de Deense discounter een nog relatief klein bio-assortiment aan. Netto is de laatste discounter in Duitsland die zijn assortiment oppept met biologische levensmiddelen. Het Go Öko-assortiment bestaat momenteel uit circa dertig producten. Niet veel, als je bedenkt dat concurrenten zoals Lidl en Aldi meer dan 200 (Lidl) en 300 (Aldi) bio-producten in hun schappen hebben liggen. Bij Netto heeft men lang geworsteld met bio-producten, schrijft het Duitse vakblad 'LebensmittelZeitung'. „Juist in grote delen van Oost-Duitsland ontbreekt vaak de klassieke bio-clientèle“, schrijft men in het artikel. 

Prijs staat in het middelpunt
Algemeen onderscheidt Netto zich niet van de concurrentie. „Bio voor iedereen" functioneert hier vooral via de prijs: "(...) bij Netto is bio geen kwestie van een goed gevulde portemonnee. Onze biologische producten kan iedereen zich veroorloven", schrijft het bedrijf in een commentaar. Ter introductie maakt men deze week in de actuele folder reclame voor tien producten. Daaronder bio-eieren in een pakje van 6 stuks voor 1,59 euro, 160 gram biologische verse kaas voor 1,19 euro en biologische roggebrood voor 0,99 cent per verpakking van 500 gram

Verdere informatie: www.netto.de


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven