Carrefour Bio lanceert nieuw winkelconcept

Met een netwerk van 20 winkels blijft Carrefour Bio het aanbod ontwikkelen, deze keer met een nieuw winkelconcept. In Asnières-sur-Seine, in het departement Hauts-de-Seine, is de Carrefour Bio-winkel anders dan anders. In deze winkel van 250 m² ligt het accent namelijk – meteen al bij de ingang – op groenten en fruit. Daarnaast wordt 98% van de dagelijkse producten zonder verpakking verkocht. Momenteel zijn er 115 verschillende soorten groenten en fruit in de winkel verkrijgbaar. Eerder waren dat er nog 80.


Voor kwetsbare producten zijn koelschappen gereserveerd. Carrefour Bio heeft daarnaast het assortiment uitgebreid met in plaats van 30 producten 190 producten. Ook heeft de winkel meer ruimte vrijgemaakt voor versproducten en is het aantal huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten verdubbeld naar 450. Tot slot is er naast de kassa een verse kaas-afdeling te vinden.

In Frankrijk is het nieuwe winkelconcept al door drie winkels overgenomen: Bolivar, Diderot en Asnière-sur-Seine. In Spanje zijn momenteel 4 winkels met hetzelfde format te vinden. Nog dit jaar zijn ook anderen zijn van plan hetzelfde te doen.


Bron: observatoiredelafranchise.fr


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven