Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fruit Logistica presenteert gezonde diversiteit op de Convenience en Organic route

"Omzet biologische voedingsmiddelen zal verdrievoudigen"

De vraag van de consument naar Convenience- en biologische voedingsmiddelen is in de afgelopen jaren gestaag toegenomen. Volgens een studie van Zion Market Research wordt verwacht dat de wereldwijde omzet van biologische voedingsmiddelen tot 2024 bijna zal verdrievoudigen en een totaal volume bereiken van 323 miljard US$. Biologische groenten en fruit zullen een aanzienlijk deel van deze omzetstijging uitmaken. Hetzelfde geldt, net zoals in het biologische segment, ook voor verse Convenience producten. In het segment Convenience Food wordt in het algemeen een stijgende verkoop voorspeld. Met name de Aziatische markt ontwikkelt zich de laatste jaren zeer snel. China en India realiseerden een omzet van meer dan 20 miljard US$. De Verenigde Staten blijven echter met een omzet van meer dan 40 miljard US$ de wereldleider. In Europa besteden met name de Britten veel geld aan fastfood. Echter ook in Duitsland steeg de consumptie van Convenience producten in 2018 tot meer dan 6 miljard US$. Dit komt overeen met een consumptie van meer dan 70 kilo per hoofd. (Statista 2018)

Op de Fruit Logistica van dit jaar presenteren exposanten uit beide sectoren hun producten als onderdeel van de Convenience en Organic Route. Zowel inkopers, bezoekers als geïnteresseerden kunnen individuele routes samenstellen uit de pool van deelnemende exposanten en op deze wijze hun bezoek aan de beurs optimaal voorbereiden.

In de Virtual Market Place zijn alle leveranciers uit beide segmenten te vinden onder de trefwoorden Convenience en Organic. Bezoekers kunnen online gebruik maken van dit aanbod en afhankelijk van hun interesse voor het begin van de beurs een individueel beursplan opstellen.

“Met de Convenience- en de Organic Route heeft de Fruit Logistica een instrument gecreëerd waarmee bezoekers een alomvattend overzicht krijgen van het marktaanbod op het gebied van biologische- en verse Convenience producten. Aan dit programma nemen uitsluitend gecertificeerde biologische exposanten en gerenommeerde fabrikanten van Convenience producten deel”, meldt Madlen Miserius, Senior Product Manager van de Fruit Logistica.

Exposanten op de Fruit Logistica met Convenience- en/of Organic producten kunnen zich nog tot eind januari 2019 aanmelden als deelnemer voor de Convenience- en/of Organic Route. Klik hier voor meer informatie.

Publicatiedatum: