Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Groente en fruit als geneesmiddel"

Dr. Goodfood ook aanwezig op de Bio Beurs in Zwolle

Soep tegen verkoudheid, een smoothie om je immuunsysteem te versterken of een salade om je lever te ondersteunen – op woensdag 23 januari zal Dr. Goodfood Diëtist en auteur Steffi Haazen een uniek winkelspreekuur houden op de Eosta stand om beurs bezoekers en exposanten te helpen hun gezondheid te ondersteunen met verse groente en fruit. Met recepten en tips, op basis van de unieke kennis van Steffi en Anna Kruyswijk, kan iedereen hiermee zelf aan de slag - dat is het doel van de Dr. Goodfood campagne.

De Dr. Goodfood campagne wil ook in 2019 diëtisten in het zonnetje zetten als helden van proactieve gezondheid. Via flyers, recepten, sociale media en dieetadvies gaat de campagne consumenten terzijde staan, zowel in supermarkten als natuurvoedingswinkels. Het gezicht van Dr. Goodfood is Anna Kruyswijk - van der Heijden, die in haar artsenpraktijk 30 jaar lang voedingsadviezen verstrekte aan patiënten en tegenwoordig haar kennis deelt via onderwijs en boeken als "Eenvoudig gezond".

Een drijvende kracht achter de campagne is diëtist Steffi Haazen, van wie onlangs het baanbrekende boek “Ten minste houdbaar tot” verscheen. Steffi” “Gezond eten is eigenlijk heel makkelijk als je de juiste keuzes durft te maken” ze vervolgt “ik kijk er enorm naar uit om op de Bio Beurs bezoekers te spreken en te voorzien van dieetadviezen!” 

Tien recepten
De Dr. Goodfood campagne is opgezet door Nature & More in samenwerking met Anna Kruyswijk, Steffi Haazen, het Groente & Fruit Huis, Vereniging Arts & Voeding, Nationaal Actieplan Groente en Fruit, Bionext en diverse diëtisten. Om de consument bij de hand te nemen ontwikkelde arts Anna Kruyswijk speciaal voor de campagne tien nieuwe recepten, gericht op concrete doelen zoals het verbeteren van de weerstand, detoxen of het bestrijden van verschillende kwalen, waarbij ze zich baseerde op gepubliceerd onderzoek.

Groenten en fruit
De campagne richt zich specifiek op groenten en fruit, omdat slechts 2% van de Nederlanders daarvan voldoende eten, terwijl ze de grootste gezondheidsvoordelen bieden. Behalve vezels, vitaminen en mineralen bevatten groente en fruit ook unieke fytonutriënten (zoals sulforafanen, polyfenolen, flavonoïden en curcuminoïden). Daarvan is pas sinds een jaar of vijftien bekend hoe groot hun invloed is op ons immuunsysteem en ziektenwerend vermogen.

Leefstijl op recept
Nature & More, distributeur van biologische groente en fruit, nam het initiatief tot de campagne. Directeur Volkert Engelsman legt uit waarom: "Miljoenen mensen staan tegenwoordig op een pillendieet terwijl ze meer gebaat zouden zijn bij een leefstijl op recept. Vereniging Arts en Leefstijl durft dit tegenwoordig hardop te zeggen, Anna Kruyswijk zei dat al veertig jaar geleden. Als organisatie dat met voeding werkt moeten we consumenten de kennis aanreiken waarmee ze een bewuste en gezonde keuze kunnen maken."

Praktisch informatie 
Tijdens de Bio Beurs op woensdag 23 januari (van 11:00 – 16:00), zal Steffi het ‘Dr. Goodfood beursspreekuur’ houden.

Voor meer informatie:

Michaël Wilde
Eosta / Nature & More 
0180 635563
michael.wilde@eosta.com

Publicatiedatum: