"Millennials en Latino's drijven Amerikaanse bio-verkoop op"

Volgens de gegevens van Nielsen is de omzet van biologische producten in de VS met bijna 9% gestegen tot meer dan 18 miljard euro in de 52 weken durende periode eindigend op 24 november.

De belangrijkste klanten waren millennials, die 14% meer aan biologische eten en drinken besteedden in vergelijking met vorig jaar, en Latijns-Amerikanen, die meer dan 13% meer aan biologische producten hadden uitgegeven in 2018. Andere demografische groepen kochten ook meer biologische producten, maar op lagere niveaus.

Millennials zullen waarschijnlijk de biologische omzet helpen versterken omdat ze duurzaamheid in het algemeen willen ondersteunen volgens een afzonderlijk rapport van Nielsen dat vorige maand werd vrijgegeven. Het bedrijf zei dat ongeveer 75% van de millennials hun koopgedrag aan het veranderen was in overeenstemming met milieuwaarden, terwijl 34% van de babyboomers dit deden. Millennials zijn ook meer bereid om meer te betalen voor duurzame ingrediënten.

Het niveau van biologische aankopen van Latijns-Amerikanen is ook niet al te verrassend, omdat meer dan de helft van hen voornamelijk biologische en natuurlijke producten koopt in supermarkten. Meer dan 60% doet dergelijke aankopen meer dan ooit tevoren volgens de gegevens van Packaged Facts uit 2017.

Latijns-Amerikanen zijn vooral aangetrokken tot de biologische groenten- en fruitafdelingen van een winkel, volgens Packaged Facts, misschien vanwege de traditionele recepten die ze bereiden en die afhankelijk zijn van die ingrediënten. Dus het lijkt erop dat deze verhoogde belangstelling voor biologische producten voor zowel millennials als voor Latijns-Amerikanen waarschijnlijk zal voortduren.

In een artikel op fooddive.com wordt benadrukt dat, hoewel de biologische verkoop het sowieso goed lijkt te doen, producenten en retailers het nog meer vooruit kunnen helpen door de voordelen aan te prijzen en consumenten gerust te stellen over het biologische keurmerk en wat het betekent. De OTA is van plan om vooruitgang te boeken met haar vrijwillige "GRO Organic" initiatief, dat dit jaar gaat worden opgezet. 

 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven