Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
TerraSana trendwatch:

"Dit worden de foodtrends van 2019"

Vegan. In 2019 zullen steeds meer mensen kiezen voor vegetarisch en vegan. De impact van de vlees- en zuivelindustrie wordt steeds vaker naar voren gebracht en steeds meer mensen gaan zich hiervoor verantwoordelijk voelen. TerraSana introduceerde 16 nieuwe vegan producten dit jaar, waaronder vegan lattes (hot drinks) en een lijn van vier vegan cakes.

Vervangers voor koffie en thee. Chai latte en golden milk waren in 2018 al een trend, in 2019 gaan we hier nog een stapje verder in. Steeds meer mensen kiezen voor een alternatief op koffie of thee. Matcha is door de hoeveelheid cafeïne natuurlijk dé vervanger voor koffie. TerraSana introduceerde een speciale matcha-variant om thee of (vegan) latte van te maken. Een high-end product met een sublieme smaak en kwaliteit!

Alternatieve snacks. Steeds meer mensen zullen in 2019 op zoek gaan naar snacks die vrij zijn van bijvoorbeeld geraffineerde suikers, dierlijke ingrediënten, gluten, gist of tarwe. TerraSana speelde daar handig op in door speciale vegan cakes te ontwikkelen, die bijna alle zojuist genoemde eigenschappen in zich hebben. In 2018 gingen ook de glutenvrije, low-fat triangles van TerraSana weer als een trein. Een bewijs dat de consument van nu nog lang niet klaar is met gezond snacken!

Eten zoals Japanners dat doen. We kijken al een tijdje van de Japanners af hoe zij eten. Sushi is al jaren een steeds groter wordende trend en het boek Ikigai stond in 2018 lange tijd in de top 10. We beseffen steeds meer hoe we kunnen leren van hoe Japanners leven en eten. Een klein voorbeeld: wij gebruiken zout, in Japan gebruiken ze als alternatief vaak Gomasio. Een sesamstrooisel en tevens een product dat TerraSana in oktober uitbracht. Dit gaat zeker vaker op de Nederlandse tafel staan in 2019!

Sustainable food: zeewier. Onderdeel van de Japan trend is het feit dat zeewier een steeds grotere plek gaat innemen in de Nederlandse keuken. We zijn gefascineerd door de umamismaak en zien zeewier als superfood. Eén van de recentste nieuwe producten van TerraSana is agar-agar. Dat is zeewier en een vegan geleermiddel tegelijk. All-in one!

Duurzaam en lokaal. Daarnaast wordt lokaal eten een steeds grotere trend in 2019. Iets wat TerraSana ook steeds vaker probeert toe te passen. De glutenvrije havermout, die TerraSana in februari introduceerde, wordt bijvoorbeeld lokaal in Finland verbouwd en verwerkt door een duurzaam bedrijf. Voor TerraSana in het bijzonder wordt duurzaamheid hét thema van 2019. Nu de vernieuwing van de productlijnen bijna achter de rug is, kan TerraSana zich steeds meer gaan richten op het verduurzamen van het bedrijf. Een mooi doel voor het nieuwe jaar!

Zien welke producten TerraSana introduceerde in 2018 en wat er op de planning staat voor 2019? Klik hier.

TerraSana wenst u met deze homemade video hele fijne feestdagen een gezond en succesvol nieuwjaar!

Publicatiedatum: