Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Na 7 jaar weer op de Horecava

Van Tol breidt uit met biologisch aanbod

Na zeven jaar staat Van Tol Convenience Food weer op de Horecava in de RAI van 7 t/m 10 januari 2019. Zij hebben een stand in hal 12 (standnummer 313) om hun vier convenience productcategorieën aan hun klanten te laten zien, te weten brood-, pizza- en eiproducten. En sinds kort het nieuwe concept: Lifestyle Foods.

Introductie nieuwe huisstijl
Tijdens de beursdagen in Amsterdam wordt tevens de nieuwe huisstijl en uitstraling van Van Tol gepresenteerd op de stand. “Ons huidige logo was na het vieren van ons 20-jarige bestaan toe aan vernieuwing”, aldus Kees van Tol, directeur Van Tol Convenience Food. De stand is volledig opgetrokken in nieuwe stijl en straalt inspiratie en vernieuwing uit met het Food Innovation LAB centraal op de stand geplaatst. Het LAB is de ‘bakermat’ van nieuwe concepten waar ‘lekker convenience’ wordt gekoppeld aan ‘gezonder en verantwoord’ eten.

Doelgroep
Van Tol wil met de convenience producten en concepten de doelgroep prikkelen en inspireren. De doelgroep zelf is niet gewijzigd. Ze zijn nog steeds gefocust op Foodservice, Foodretail en Food Industry. “Maar de vraag binnen deze doelgroep is wel gewijzigd”, vertelt Kees verder. “We spelen met onze kennis van wereldwijde markttrends in op de vraag van onze doelgroep om continu gevoed te worden. Onze nieuwe concepten zijn enerzijds gericht op lekker en gemakkelijk en anderzijds op duurzaamheid, gezondheid en verantwoord. Wij maken een koppeling tussen beiden.” 



Waarom Horecava
De Horecava is bij uitstek het evenement om nieuwe concepten en producten te showen en te laten proeven. Food professionals willen geïnspireerd worden en Van Tol ziet daarin een rol voor zich weggelegd. Daarnaast introduceert Van Tol de nieuwe lijn Lifestyle Foods. "Met de nieuwe lijn Lifestyle Foods, voegen we gezonde, natuurlijke en biologische producten toe aan het assortiment. Denk aan lichte snacks, glutenvrije granen-/ notenmixen tot invulling van allerlei eetmomenten. Er ontstaan zo voor ons ook nieuwe eetmomenten, zoals tussendoortjes. De bijzondere smaken zijn verantwoord, lekker én gezond", aldus Kees. 

"We spelen hiermee in op de vraag naar duurzame, gezonde en vooral smaakvolle producten, met respect voor mens, natuur en milieu. Zo kunnen functionele ingrediënten (‘functional foods’) worden verwerkt in onze brood- of eiproducten, bijvoorbeeld matcha in een omelet. Dit geldt ook voor noten, zaden en kruiden, zoals curcuma, gember en kaneel, groene thee soorten, zoals matcha en omega-3 rijke producten."

Voor meer informatie:

Van Tol Convenience Food 
info@vantol.nl 
www.vantol.nl 

Publicatiedatum: