Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organisatie blikt terug op Nordic Organic Food Fair

4488 deelnemers uit 66 landen – waaronder vertegenwoordigers van Holland and Barrett, Life, Helsekost, Matas, Dansk Supermarket, IKEA, Arket (H&M), ICA, Axfood, Coop Trading, Netto, Lidl, Magasin du Nord, Orkla, Midsona en Total Produce – enkele grote Scandinavische retailers en distributeurs- zorgden voor volle gangpaden op de Natural Products Scandinavia and the Nordic Organic Food Fair 2018.

De beurs werd gehouden in MalmöMässan op 14-15 november en bracht mensen van meer dan 1.700 bedrijven bij elkaar, die allemaal geïnteresseerd zijn in het uitbreiden van hun bio-voeding, bio-drank en eco-lifestyle via 500 standhouders. Bijna een derde van de bezoekers deed een gezamenlijke bedrijfsuitgave van meer dan € 500.000 en 9% van meer dan 5 miljoen euro. 

Fiona Allen, portfoliodirecteur van de beurs: "Als grootste beurs voor natuurlijk en biologisch in het noorden is de Natural Products Scandinavia and the Nordic Organic Food Fair een beurs waar je vanuit de sector bij moet zijn. Veel standhouders hebben al een record aan orders gemeld en noemen deze beurs een significant succes."

"Dit jaar gaven we de bezoekers de gelegenheid om de laatste ontwikkelingen op het gebied van eco-lifestyle en bio-innovaties op de markt te bekijken en ook om gespecialiseerd advies en inzichten te krijgen van sprekers uit de sector. Van zakendeals tot bedrijfspitches en stands, het zag er ongelooflijk uit. Iedereen zou trots moeten zijn op de creativiteit en innovatie van de beurs hier. Het is fantastisch om hier deel van uit te maken!"

Kopers van formaat en indrukwekkende bezoekers
De kwaliteit van de kopers die aanwezig waren ging niet onopgemerkt voorbij. Veel mensen zeiden dat de beurs de perfecte gelegenheid was om contacten van formaat en mogelijke zakenpartners te ontmoeten die dezelfde ethos hebben en de waarde van eco-alternatieve producten kunnen waarderen. 

Anna Brightman van Upcircle: "We hebben weer een geweldige beurs gehad dit jaar in Malmö. Wij hebben dit jaar ons nieuwe merk op de beurs gelanceerd: een geweldige gelegenheid om onze nieuwe lijn te laten zien aan onze bestaande partners en aan veel nieuwe. Een hoogtepunt was voor ons de pitch naar Holland and Barrett Sweden en dat we wegliepen met een aanmelding. Wat een geweldige uitkomst en mooie manier om ons nieuwe merk een vliegende start te geven!"

Emma Bergqvist, oprichter van Tree of Brands: "Ik was onder de indruk van de planning van het evenement, het kaliber van de standhouders en de indrukwekkende bezoekersnamen. Het programma was vol met veel presentaties en seminars. Ik moet zeggen dat het de place to be is als je iets in de bio-business wilt."

Martin Chab, oprichter van Ginger Diamonds: "Natural Products Scandinavia is een superleuke beurs met een levendige deelname van bezoekers die een prettige twist aan dit soort evenementen geeft. Het B2B matchmaking met het Enterprise European Network verdient ook de aandacht van elk bedrijf dat wil deelnemen. Sinds de beurs ben ik gebombardeerd met verzoeken van veel bedrijven rond de wereld die met ons zaken willen doen. Dat is een geweldig resultaat."

Jan Bastard van Motherly Love: "We vonden dat de beurs bezoekers van formaat had getrokken en goed georganiseerd was. We hebben enthousiaste retailers ontmoet en kopers die ideaal voor ons gecertificeerde merk voor natuurlijke huidverzorging zijn. Ze hebben dezelfde ethos en zien in dat natuurlijke huidverzorging de weg naar de toekomst is, vooral tijdens zwangerschap, voor baby's en alle moeders." 

Jabob Thundil van CocoFina: "Ons doel dit jaar was mogelijke distributeurs in Zweden en Noorwegen te vinden omdat we al naar Finland en Denemarken exporteren. We hebben nu de luxe om te kunnen kiezen, we zijn dus erg blij met het resultaat."

Sara Moradi, oprichter van Ivyverdure: "Het was voor ons een mooie manier om mede merken te ontmoeten, retailers en distributeurs die de waarde van eco-alternatieve producten zien. We hebben niet alleen nieuwe relaties ontmoet, maar ook waardevolle informatie gekregen en inzicht in businesstrends."

Inzichten, rapporten en toekomstige trends
Naast de bruisende show, vormden de drie theaters (Natuurlijk, Biologisch en Natuurlijke Schoonheid) een bijenkorf vol activiteiten. Hoogtepunten waren het Baltisch onderzoeksrapport van  Natural Products Global and Moreganic Sourcing, het jaarlijkse bio-marktrapport van Ekoweb, trends in gezondheid en wellness van Euromonitor International, Kosmetikk editor Kristine Rødland’s beautitips, Packbrigde sessies over duurzame verpakkingen en de vijf pitchen van Holland & Barrett die menigten trokken.

De beurs was vol nieuwe presentaties en nog niet eerder geziene innovaties. Optiat introduceerde hun nieuwe merkt UpCircle, een lijn producten die afval gebruikt dat anders weggegooid zou worden. PEZ International gaf een preview op de eerste  kant en klare bio-pap in zakjes. Er was een lijn theespecialiteiten te zien. London Tea Exchange introduceerde z'n bio Matcha groene thee energy drank. Hevea lanceerde z'n lijn non-toxic/duurzame, natuurlijke rubberproducten voor honden en kinderen. Myrtle & Maude presenteerden Hydrogel voor striae en Polskie Wody Lecznicze lanceerde z'n lijn helend water dat natuurlijk iodine bevat. Daarnaast waren er ook de laatste producten van de Innovation Zone, waar de bezoekers op hun favoriete producten van de beurs konden stemmen.

Voor resultaten van de The Natural & Organic Awards Scandinavia, ga naar: https://www.naturalproductsscandinavia.com/natural-organic-awards-scandinavia-2018-winners-announced

Eco-Life Scandinavia geïntroduceerd
Evenementen organisator Diversified Communications UK heeft een nieuw merk en visuele identiteit voor Natural Products Scandinavia bewerktstelligd, wat bekend zal worden als Eco Life Scandinavia. Deze subtiele en toch belangrijke verandering laat de ontwikkeling van deze levendige sector zien die verbonden is met Diversifieds bestaande natuurlijke en biologische portfolio. 

Fiona Allen: "Het nieuwe merk en de nieuwe naam voor 2019 helpt beter op één lijn te komen met de Scandinavische markt. Met ambitieuze plannen om de beurs te laten groei vonden we dat de nieuwe naam Eco Life Scandinavia, de voortdurend veranderende eco en duurzame markt weerspiegelt en perfect laat zien waar de beurs om draait"

"Het evenement is meer dan nog weer een beurs. Het is een dynamisch evenement dat de duurzame toekomst helpt te promoten en het is een jaarlijks focusevenement voor de sector om anderen te ontmoeten en zaken te doen."

De datum van de beurs in 2019
Eco Life Scandinavia and the Nordic Organic Food Fair komt terug in MalmöMässan op 13-14 november 2019.

Voor meer informatie:
www.naturalproductsscandinavia.com
www.nordicorganicexpo.com  

Publicatiedatum: