De BOOM-prijs viert het beste van op bio-gebied

De Best of Organic Market (BOOM)-prijs, die georganiseerd wordt door de gecertificeerde bio-instantie Soil Association, biedt niet alleen de gelegenheid om het beste op bio-gebied wat betreft voeding, drank, gastvrijheid en innovatie te vieren, maar ook biedt ze aan pioniers de mogelijkheid om een duurzamer voedingssysteem te creëren.

De vraag naar en afzet van bio groeit de laatste zeven jaar snel volgens het marktrapport van de Association. De BOOM-prijs wordt voor de 3e keer uitgereikt. Deze keer wordt de prijs gesponsord door bio-telers Abel&Cole.

De prijs wordt uitgereikt aan bio-telers en bio-bedrijven van verschillende aard. Voeding en drank uit de volgende categorieën worden blind geproefd op smaak en kwaliteit:

• verse producten, zuivel, brood, vlees, vis en gevogelte
• alcohol en non-alcohol
• baby- en kinderproducten
• biologische, gespecialiseerde diëten en bio-snacks

De BOOM-prijs kijkt niet alleen naar verkochte aantallen, maar erkent ook de beste onafhankelijke retailers, de beste supermarkt en het beste plan. In 2017 deed een record aantal deelnemers mee, met winnaars als Da Mhile Distillery, Waitrose, Abel & Cole en Booja Booja’s hazelnoot chocolade truffels.

In de jury zitten experts uit de bio-sector, food-schrijvers, chefs en bloggers. De Soil Association reikt de BOOMbassador uit aan het meest heldere bio-bedrijf in het VK. Volgend jaar zal ook de Nation's Favourite uitgedeeld worden. De winnaar van deze prijs wordt door een stemming onder consumenten gekozen en heeft tot doel om het meest geliefde bio-product te vinden. In 2017 werden 3.000 producten genomineerd en ging Island Bakery met de prijs vandoor. Deelnemers voor volgend jaar kunnen zich opgeven voor 28 februari. De jurering vindt plaats tussen 30 april en 3 mei en de prijsuitreiking is op 26 juni.

Clare McDermott van de Soil Association Certification: “De bio-markt bloeit. Steeds meer mensen kijken naar, praten over en kiezen voor bio. Kleine stapjes kunnen een groot verschil maken in het promoten van een betere wereld en doordat consumenten bio kopen, steunen ze een duurzamer voedingssysteem, het werken met de natuur om de bodem te beschermen, het behoud van diersoorten, het vermijden van anti-biotica en het verminderen van het gebruik van pesticiden. 

Bron: Speciality Foodmagazine


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019