Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Koken tegen herfstkwalen met groente en fruit"

Diëtisten geven voorlichting aan consument in Ekoplaza

Soep tegen verkoudheid, een smoothie om je immuunsysteem te versterken of een salade om je lever te ondersteunen – op 24 november komende de diëtisten van Dr. Goodfood naar winkels van Ekoplaza door het hele land om consumenten te helpen hun gezondheid te ondersteunen met verse groente en fruit. Met recepten en tips, op basis van de unieke kennis van arts Anna Kruyswijk, kan de consument zelf aan de slag - dat is het doel van de Dr. Goodfood campagne.

Het gezicht van Dr. Goodfood is Anna Kruyswijk - van der Heijden, die in haar artsenpraktijk 30 jaar lang voedingsadviezen verstrekte aan patiënten en tegenwoordig haar kennis deelt via onderwijs en boeken als "Eenvoudig gezond". Met persoonlijk dieetadvies van getrainde diëtisten, flyers, recepten en sociale media gaat de Dr. Goodfood campagne consumenten terzijde staan.

Tien recepten
Om de consument bij de hand te nemen, ontwikkelde Anna Kruyswijk speciaal voor de campagne tien nieuwe recepten, gericht op concrete doelen zoals het verbeteren van de weerstand, detox of het bestrijden van kwalen, waarbij ze zich baseerde op gepubliceerd onderzoek. De Dr. Goodfood campage is opgezet door Eosta / Nature & More in samenwerking met Anna Kruyswijk, Ekoplaza, het Groente & Fruit Huis, Vereniging Arts & Voeding, Nationaal Actieplan Groente en Fruit, Bionext, voedingsconsulent Steffi Haaze en diverse diëtisten.

Groenten en fruit
De campagne richt zich specifiek op groenten en fruit, omdat slechts 2% van Nederlanders daarvan voldoende eten, terwijl ze de grootste gezondheidsvoordelen bieden. Behalve vezels, vitaminen en mineralen bevatten groente en fruit ook unieke fytonutriënten (zoals sulforafanen, polyfenolen, flavonoïden en curcuminoïden). Daarvan is pas sinds een jaar of vijftien bekend hoe groot hun invloed is op ons immuunsysteem en ziektenwerend vermogen.

Leefstijl op recept
Eosta / Nature & More, distributeur van biologische groente en fruit, nam het initiatief tot de campagne. Directeur Volkert Engelsman: "Miljoenen mensen staan tegenwoordig op een pillendieet terwijl ze meer gebaat zouden zijn bij een leefstijl op recept. Vereniging Arts en Leefstijl zegt dit tegenwoordig hardop, Anna Kruyswijk werkt al lang met dat inzicht. Bedrijven hebben hierin een verantwoordelijkheid. Met Dr. Goodfood willen we consumenten de kennis aanreiken waarmee ze een bewuste en gezonde keuze kunnen maken."

Praktische informatie  
In acht Ekoplaza-vestigingen verspreid door het land wordt op 24 november het ‘Dr. Goodfood winkelspreekuur’ gehouden. Gediplomeerde diëtisten in doktersjassen met paarse stethoscopen staan het winkelend publiek te woord.

De locaties en tijden zijn:

  • Ekoplaza Amstelveen, Van der Hooplaan 104, 12-15 uur.
  • Ekoplaza Arnhem, Velperplein, 12-15 uur.
  • Ekoplaza Breda, Nieuwe Haagdijk 7, 12-15 uur.
  • Ekoplaza Den Haag, Kerkplein 6a, 12-15 uur.
  • Ekoplaza Haarlem, Houtplein 18, 11-14 uur.
  • Ekoplaza Leiden, Breestraat 127, 12-15 uur.
  • Ekoplaza Rijswijk, Herenstraat 54, 12-15 uur.
  • Ekoplaza Zwolle, Vechtstraat 50, 12-15 uur.

Voor meer informatie:
www.drgoodfood.org 

Publicatiedatum: