De Bruñó Eco Meloen is een biologische meloen die verkregen wordt door middel van duurzame landbouw, met respect voor de natuur. Het gaat om een product waar steeds meer vraag naar is en waar Bruñó sterk op ingezet heeft in de afgelopen maanden. "Door het volgen van de processen van biologische teelt wordt een goede biologische meloen, met een intense en natuurlijk kleur, smaak en geur, die we vanaf half juni tot eind oktober kunnen aanbieden. Met deze variëteit hebben we de traditionele smaken teruggewonnen zonder gebruik te maken van kunstmest. Alleen op die manier kunnen we fruit van de beste kwaliteit en met een zo klein mogelijke milieu-impact aanbieden", geven ze aan vanuit het bedrijf.
"We willen onze positie op het gebied van innovatie blijven versterken. Daarvoor werken we elke dag in de keten, steeds op zoek naar nieuwe variëteiten, terwijl we de nieuwste markttechnieken toepassen", leggen ze uit. Tot nu toe wordt de biologische meloen afgezet in supermarkten en gespecialiseerde winkels op de lokale markt.
Ook besteedt Bruñó op Fruit Attraction aandacht aan de pitloze Zwarte Watermeloen, een variëteit met een goede kwaliteit die vanaf half februari tot eind september te verkrijgen is. Met een karakteristieke donkere en glimmende schil en intens rood vruchtvlees beschikt deze watermeloen over een krachtige en onderscheidende smaak.
Bruñó en de constante zoektocht naar vernieuwing
Sinds 1977 is Bruñó op zoek naar de perfecte meloen. Vanaf het ontstaan van het bedrijf karakteriseert Bruñó zich door het leveren van fruit van hoge kwaliteit, zich daarbij richtend op meloen en citrus (clementine, mandarijn en sinaasappel), dat gedurende het hele jaar aangeboden wordt. In het voorjaar en de zomer zijn de meloenen afkomstig uit Spanje. Vanaf de herfst verplaatst zich dit naar landen met een tropisch klimaat, zoals Brazilië en Senegal, waar een vergelijkbare kwaliteit wordt bereikt.
De afzet van het bedrijf is met 5 % gegroeid ten opzichte van hetzelfde seizoen in het voorgaande jaar. Meloen is goed voor 60 % van de afzet van het bedrijf, met name de Piel de Sapo variëteit, waarvan ongeveer 20 % wordt geëxporteerd. 50 % van de teelt van watermeloen en 75 % van de teelt van citrus is bestemd voor de buitenlandse markt: Scandinavische landen, België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Polen.